уторак, 5. децембар 2023.

Postan slavski kolač

 Retko kad mi je potreban postan slavski kolač ali mi po nekad treba posna pogača, kao i ovog puta, jer  mi je trebala za godišnji parastos. Recept sam dobila od starije gospođe ( a ovde ih ima jako puno koje su ovde druga ili treća generacija rođene u Kanadi ) i želela sam da ga isprobam..koristila sam njene sastojke ali izrada je bila na neki moj način i moram da priznam da sam veoma zadovoljna krajnjim rezultatom jer sam dobila izuzetno mekanu i ukusnu pogaču.


Sastojci: 500 g brašna, 7 g suvog ili 20 g svežeg kvasca, 150 posnog margarina, 50 ml ulja, 1 kašičica šećera, 1 veća kašičica soli, 1 kašika limunovog soka, 250 ml tople kisele vode

Priprema: Prosejati brašno ( prosejati ekstra oko 100 g brašna jer sva brašna ne upijaju isto vodu ) dodati kašičicu šećera, so, suvi kvasac a u toplu kiselu vodu dodati ulje, kašiku limunovog soka, ako nemate limunov sok može i kašika sirćeta i zamesiti testo, koje je veoma meko. Pokriti i ostaviti da odstoji 15 minuta.
U odstojalo testo dodati 50 g omekšalog margarina i mesiti dok se margarin ne sjedini sa testom. Pokriti i ostaviti pola sata da raste i onda ga ponovo premesiti. kad testo još jednom naraste, istresti iz vanglice i podeliti na 8 jednakih delova, svaki deo premesiti i oblikovati u kuglice, pokriti i ostaviti da se testo odmori 5 minuta jer će se lakše rastanjiti.
Radnu površinu blago pobrašniti i rastanjiti svih 8 jufkica. Staviti jednu, premazati margarinom, staviti drugu prekoi nju premazati margarinom, sataviti treću i nju premazati margarinom i završiti sa zadnjom jufkicom. Pokriti i ostaviti u frižider dok radite sa preostalih 4 jufkica.
Sad tako isto uraditi i sa ostalim jufkicama, njih staviti u frižider a izvaditi one koje ste prvo stavili.


Rastanjiti ih u pravougaonik oko pola cm debljine, premazati sa margarinom i zaviti u rolat. Staviti rolat sa strane.
Izvaditi one druge četri jufkice te i njih rastanjiti u pravougaonik, premazati margarinom i to zaviti u rolat.
Oštrim nožem ili sekašem za testo iseći rolate u trouglove kao što vidite na fotkici, a krajeve odsecite jer će vam oni biti cvetovi za sredinu pogače.
Ređati trouglove tako što ćete širi deo staviti do ivice kalupa ili šerpe ( veličine 26cm, koju ste prethodno premazali sa margarinom ) a sledeći širi deo će biti prema unutrašnjim cvetovima, pa opet širi do ivice kalupa pa širi deo trougla do cvetova i tako dok imate trouglove.


Ovde vam stavljam posebnu fotkicu tako da vidite kako se trouglovi stavljaju.

Kad ste završili,pokriti i ostaviti da testo naraste. Naraslo testo premazati sa posnim majonezom i peći u prethodno zagrejanoj rerni na 175°C oko 35 do 40 minuta. Ako počne previše da rumeni ( kao što je kod mene uvek isti problem ) pokriti pek papirom. Kod mene ni pek papir ne pomaže zato je moja pogača malo više pečena mada ja volim da je rumenija ali ne ovoliko.


Imam od ove gospođe još jedan, vrlo sličan recept ali se pravi malo drugačije a sastojci su skoro isti pa ću to nekom drugom prilikom da isprobam.

Prijatno!!!!


Нема коментара:

Постави коментар