субота, 27. јануар 2018.

Džem od crvenih cara cara pomorandži

Ovu vrstu pomorandže, koja se zove cara cara, vrlo retko nađem, ali juče sam tražila mandarine, našla ove pomorandže i ja njih mnogo volim ali ih retko vidim u prodavnici i ako ih ima, obično su puno skuplje od običnih i kuph jednu veliku kesu od 2.5kg...2 kg sam koristila za ovaj džem a od preostalog dela sam napravila još jedan džem, o njemu ćemo kasnije...ako imate priliku da nađete ove pomorandže, obavezno ih kupite jer su fantastične. One se puno razlikuju u boji, možete ih naći od svetlo roze, koje su kao grejpfrut pa do skroz zagasiti crvene boje.. Ja sam od 2 kg ne očišćenih pomorandži dobila samo ove dve i po teglice džema, da li se isplati praviti džem od njih, ne znam, ali sam morala da probam i taj džem.


Sastojci: 2 kg cara cara pomorandže,150 g šećera,sok od 1 limuna,2 mahune vanile

Priprema: Pomorandže prvo oljuštiti i skinuti svu belu kožicu onoliko koliko možete ( nije moguće skinuti svu tu belu koricu ali se potrudite onoliko koliko možete da je otklonite )Raseći ih na pola, pa onda na sitnije komade i ako ima koštica izvaditi ih. Moje pomorandže nisu imale koštice.Samleti ih u multipraktiku. ( ja sam imala jednu narandžastu pomorandžu kojoj je bio krajnji rok da se iskoristi te sam iskoristila i nju i ona mi nije mnogo izmenila boju )


Koristiti veću i dublju šerpu sa debljim dnom, jer će tako manje da zagoreva ( onda moraćete češće da mešate )Sipati samlevene pomorandže, za koje će vam biti bolje da meljete iz nekoliko puta jer je velika količina da se samelje odjednom.Sipati u šerpu, dodati sok od 1 limuna, dodati šećer ( originalni recept kaže 200 g ) i dodati 2 mahune vanile, koje ćete raseći na pola i izgrebati sve semenke sa njih i sjediniti sa samlevenim pomorandžama.


Pustiti da pomorandže provru, smanjiti temperaturu i kuvati oko 40 minuta ili dok vam se količina ne smanji na 2/3 i džem zgusne. Pri kraju ćete morati da češće mešate da vam ne bi zagorelo.Izvaditi mahune vanile iz džema i ako želite džem možete sipati u cediljku i protisnuti ga kroz cediljku da dobijete gladak džem, ja nisam.Zapamtite i ovo, dok se džem hladi, on će se još zgusnuti.

Dok se džem kuva vi operite teglice i stavite u vruću rernu da se osuše i u vruće tegle sipati vruć džem, zatvorite tegle i uviti ih u ćebe i ostaviti da se tako ohlade i same naprave vakum.Ako želite, ovu vrstu džema možete i da zamrznete i tako u zamrzivaču može da vam stoji do godinu dana.

Na originalnom receptu je boja mnogo drugačija jer su korišćene, takozvane blood oranges, koje su mnogo tamnije od onih koje sam ja koristila.Umesto mahuna vanile, koje su dosta skupe, možete da koristite ekstrakt vanile, vannila paste a ko hoće malo da se poigra sa ukusom može da doda i aromu badema, ali onda izostavite ove druge arome.Ako koristite ove druge arome, njih dodajte tek na kraju kuvanja.


Ovaj recept sam videla dok sam pravila džem od mandarinica, jer je od istog autora i prvo što me je privuklo je boja ovog džema, ali ja nisam uspela da nađem te iste pomorandže tako da sam dobila tamno narandžastu boju, ali sam oduševljena jer pomorandže i vanilu jako volim.
Od ove količine ja sam dobila oko 900 g skuvanog džema.


Нема коментара:

Постави коментар