петак, 22. септембар 2017.

Gulaš od šampinjona

Kad nemate puno vremena da spremite ručak, evo vam ideje ...za pola sata ručak je gotov.


Sastojci:  1 kg šampinjona, belih ili braon,1 velika glavica ili 2 manje, crnog luka,4 čena belog luka,1 kašika maslinovog ulja,1 kašika putera,1 kašika ajvara,1 kašičica pirea od paprike,1 kašičica dimljene mlevene paprike,150 ml belog vina,150 ml povrtnog ili pilećeg temeljca,150 ml pavlake za kuvanje,manja vezica peršunovog lišća,po ukusu so, biber, suvi začin,nekoliko grančica majčine dušice

Priprema: Šampinjone koristite one koje imate, mogu da budu braon ili beli. Ja sam imala bele.
Očistiti ih na način na koji ih vi čistite ( ovde ima razne polemike oko čišćenja, neko ih pere, neko čisti mokrim kuhinjskim papirom, neko ih ljušti,ja ih nekad perem, nekak oljuštim, zavisi u kojoj sam frci sa vremenom ) otkloniti im drške i njih iseći na manje komade a šampinjone, aku dsu veliki, raseći na 4 dela, osrednje na pola a male ostaviti cele.
Moji su bili veliki i isečeni su na 4 dela.
Ostaviti ih sa strane.

U veći i dublji tiganj dodati puter i maslinovo ulje i pustiti da se zagreje, dodati sitno iseckan crni luk ( što više to bolje ) ja sam imala jednu velikuuuu glavicu i nju sam stavila celu i pržiti dok luk ne omekša, dodati sitno iseckan beli luk i njega propržiti samo da zamiriše.
Dodati isečene šampinjone i pržiti ih dok ne ispuste svoju tečnost.
Dodati začine, dimljenu papriku, ajvar i pire od paprike, ako ga nemate, zamenite sa pireom od paradajza, grančice majčine dušice, sve dobro izmešati i pržiti sve zajedno oko 5 minuta i tek onda dodati belo vino, pojačati temperaturu i kuvati dok se vino ne ukuva a na kraju dodati 150 ml temeljca, ili vodu, ako vam se čini da nije dovoljno, dodati još malo. Poklopiti,smanjiti temperaturu i krčkati sve zajedno još 15 do 20 minuta.

Otklopiti, izvaditi grančice majčine dušice,dodati pavlaku za kuvanje ( ako je nemate možete da koristite i mleko, samo dodajte pola kašičice gustina u mleko i sjedinite i sa tim nalijte šampinjone ), stalno mešajući i ostavite da se malo zgusne i ukrčka, 2 do 3 minuta.
Po želji, možete dodati kašiku dve limunovog soka, ja nisam.

Poslužiti sa pire krompirom, ili šta vi već volite, posuti sa sitno iseckanim peršunom i uživati u ručku.


Prijatno!!!!

4 коментара: