среда, 13. септембар 2017.

Paprikaš sa povrćem na grčki način

Paprikaš jako volimo, ovog puta na grčki način


Sastojci:  300 g krompira,pola glavice karfiola,4 do 6 pilećih karabataka sa kožicom ( mogu i bataci ),1 velika crvena babura,1 velika žuta babura,nekoliko ljutih feferona,2 do 3 čena seckanog belog luka,1 manja glavica crnog luka,1 kašika pirea od paprike ili 1 kašičica dimljene mlevene paprike,1 konzerva od 400 g seckanog paradajza ( fire roasted tomato ) ili svežeg zrelog,1 kašičica suvog origana ili puna kašika svežag, sitnije isečenog,150 g crnih kalamata maslinki,oko 1 l pileće supe ili vode,2 veće šargarepe,po ukusu so, biber, suvi začin ( ja koristim montreal chicken začin )
i još: 50 g izmrvljene fete,seckani peršun,maslinovo ulje

Priprema: Piletinu očistiti od viška masnoće, nemojte skidati kožicu, osušiti, pobiberiti, posoliti sa solju i začinima po vašem ukusu ( kod mene je montreal chicken spice ) i ostaviti u frižider da odstoji dok vi pripremite svo povrće.

Svo povrće očistiti.
Crni luk iseći na krupnije kocke. Beli luk iseći na krupnije.
Paprike očistiti od žilica i semenki i iseći na 4 dela pa svaku deo, ako je veliki iseći na pola.
Feferone samo oprati i odstraniti im drške.
Paradajz ,( ja sam koristila konzervirani fire roasted tomato sa začinima ) ako koristite svež, gledajte da je što zreliji i oljuštite mu kožicu i iseći na krupnije a ako su sitniji, na četvrtine.
Karfiol oprati i iskidati na veće cvetove.
Krompir oljuštiti i iseći, ako su veliki na 4 dela, ako su sitniji na pola.
Šargarepu očistiti i iseći na manje komade.

U veću šerpu sipati maslinovo ulje i zagrejati .( ja sam koristila pola maslinovo ulje pola mast ) 
Dodati piletinu i pržiti sa svake strane da samo porumeni.
Izvaditi piletinu i ostaviti na stranu.
Dodati krompir i njega kratko propržiti i izvaditi sa piletinom.
Sada dodati obe vrste paprike i ispržiti na jakoj temperaturi, samo da malo porumeni, stalno mešajući i onda dodati luk, šargarepu, feferone,karfiol i beli luk i pržiti stalno mešajići, da ne izgori.
Na kraju dodati paradajz vratiti piletinu i krompir, naliti prvo sa pola litre supe i ako vam je dovoljno tečnosti ne morate više sipati, mi volimo da je tečnije da jedemo sa kašikom i sipala sam ceo litar, posoliti, pobiberiti,suvi origano, dodati pire od paprike ili dimljenu mlevenu papriku,dodati suvi začin,po ukusu i maslinke, poklopiti i kuvati na nižoj temperaturi oko pola sata do 45 minuta, dok svo povrće i meso ne omekša


Poslužiti sa izmrvljenom fetom i sitno iseckanim peršunom, kod mene svež origano.
Ideja mi je odavde, ali sam napravila po nekom svom ukusu.

Po želji, radi boljeg ukusa, karfiol možete kratko ispeći u rerni, pobiberiti, posuti belim lukom u prahu i blago posoliti i ispeći na 200 da samo porumeni, kasnije dodati u šerpu tek kad nalijete sa supom.
Umesto karfiola, može da bude više krompira, po vašem izboru, šta volite.


Prijatno!!!!

6 коментара:

  1. Zorice, i mi ovako volimo! Bas cu da probam!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Zaista mi je drago da vam se paprikaš pripremljen na ovaj način dopada. Hvala ti i pozdrav.

      Избриши
  2. Odlično, za mene, naravno bez piletine. Moram smisliti neko drugo meso.

    ОдговориИзбриши
  3. Isprobala sam ovaj recept zato sto nam je dosadio "redovan" pileci ili svinjski ili bolo koji drugi paprikas i gulas kako ih vec sve nazivamo. Ovaj je fantastican.!!!!
    Jedino sam ja isekla sargarepu na kocke.��
    St reci nego....belisssiimooo!!!��
    Daniela

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Draa Daniela, tačno znam šta kažeš, koliko god da volimo naša tradicionalna jela, nekad poželimo i nešto drugačije i zaista mi je drago da vam se ručak dopao..ima ovde u mojim receptima i jedan paprikaš / gulaš na kanadski način, koji je takođe izuzetno ukusan..kad imaš vremena, potraži ga u glavnim jelima / ručak, možda ti se i on dopadne. Od srca ti hvala na poseti i pozdrav.

      Избриши