уторак, 11. децембар 2018.

Gibanica gužvara sa spanaćem

Još ni jednom nisam pravila gibanicu gužvaru sa spanaćem, na ovaj recept sam sasvim slučajno naletela i jednostavno se složilo sa namirnicama koje su mi preostale u frižideru...probajte je i vi.


Sastojci: 500 g kora za gibanicu, 90 ml ulja, 4 +1 jaje, 150 ml grčkog jogurta ili kiselog mleka, 400 g sitnog ne masnog sira, 150 g feta sir, 200 g blanširanog spanaća, 1 mali čen sitno iseckanog belog luka, 1 kašičica soli ili u zavisnosti koliko vam je slan sir, 200 ml kisele vode

Priprema: U manju šerpu sipati vodu i pustiti da provri.
Spanać očistiti i oprati i kad voda provri staviti u vreloj vodi i kuvati ga samo nekoliko minuta dok ne svene.
Izvaditi u drugu šerpu, u kojoj ste sipali hladnu vodu sa kockicama leda i ostaviti kratko da se ohladi i zaustavi proces kuvanja. Dobro ocedite od viška vode i vodu nemojte bacati ni u onoj u kojoj se spanać kuvao a ni ovu, sjedinite, dobro ohladite i kad je potrebno, zalite svoje sobne biljke sa tom vodom. Ja zalivam moje orhideje sa njom.
Oceđen spanač iseckajte sitno i ostavite na stranu.

U veću zdelu staviti 4 jaja i umutiti ih žicom za mućenje, dodati 50 ml ulja, jogurt,sitno iseckan spanać,sitno iseckan beli luk,so i sjediniti sve zajedno, na kraju dodati obe vrste sira, koje ćete sitno izmrviti ( u zavisnosti koji sir koristite, ja sam koristila takozvani presed cottage ) i još jednom sve izmešati i na kraju dodati 200 ml kisele vode i sjediniti sa mešavinom od sira i jaja.

Uzeti vatrostalnu posudu veličine 32xmX 22cm ili sličnih veličina ( ja sam koristila manji pekač i moja je gibanica dosta višlja, ali se mora peći dosta duže ) i premazati sa 1 punom kašikom ulja. 2 kore ostavite na stranu.
Staviti dve - tri kore dole na dno, ali tako da vam krajevi malo više preko pekača.
Uzeti jednu koru pa je malo izgužvati i staviti preko tih kora, ako je potrebno kore možete kidati na manje parčiće i tako zgužvane ih stavljati preko kore, sada preliti sa 2 do 3 kašike, ili ako je potrebno i više sa masom od sira, pa opet uzeti nekoliko kora, izgužvati ih i staviti preko i opet posuti sa dve tri kašike masom od sira i tako dok imate materijala.
Na kraju, pogužvati one dve kore, ako je potrebno, iskidajte ih i prekrite celu gibanicu i na kraju prekriti sa korama koje su visile preko pekača.
Oštrim nožem iseći gibanicu na kocke.Posebno umutiti 1 jaje sa ostatkom ulja i preliti preko gibanice i razmazati četkicom preko kora.
Drugi način kako da napravite gužvaru je, prekriti dno pekača sa nekoliko kora i onda svaku koru uzimati i rukom zamakati u pripremljenu masu i po malo zahvatati sir i spanać i ovlaš ih ređati po dnu pekača preko kora i na kraju završiti sa dve suve kore ...meni se viš sviđa ovaj način koji sam vam opisala gore, ali, bez obzira na koji način radite, dobićete izvrsnu gibanicu gužvaru.

Peći u prethodno zagrejanoj rerni na 200°C oko 45 minuta, ako počne previše da rumeni, prekriti pek papirom.
Vruću gibanicu kratko ohladiti i poslužiti je uz kiselo mleko ili jogurt.


Prijatno!!!!

2 коментара: