четвртак, 31. јануар 2019.

Hleb sa pavlakom i mlekom ( mlečni hleb )

Uhvatio nas je talas hladnoće, gde se temperatura kreće i do -22°C i ko da ide po ovoj hladnoći da kupuje hleb kad se može pripremiti u toploj kući i to još domaći. Ja volim da isprobam nove recepte i ovaj recept  mi je izgledao dobar i nisam se prevarila. Pravila sam testo puno puta sa grčkim jogurtom, kiselom pavlakom ali prvi put pravim sa neutralnom pavlakom a vi, ako imate slatku pavlaku možete da koristite nju.


Sastojci: 175 ml pavlake 35% mm, 265 ml mleka, 1 + pola jajeta, kašičica šećera, 1 do 2 manje kašičice soli, 10 g suvog ili 25 g svežeg kvasca, 600 g brašna
i još: pola umućenog jajeta sa nekoliko kapi mleka za premazivanje testa

Priprema:  Brašno prosejati i dodati sve ostale sastojke u brašna a prethodno zagrejati mleko i pavlaku da bude toplo ali ne i vruće jer će "ubiti" kvasac.
Mikserom dobro umesiti testo i pošto sva brašna ne upijaju isto tečnost možda će biti potrebno da se doda još brašna ili tečnosti. Ako je potrebno da se doda bilo šta od ovog uvek dodajte po vrlo malo samo dotle dok ne dobijete testo koje je meko i glatko.
Oblikovati u kuglu, premazati sa vrlo malo ulja, pokriti i ostaviti na toplom mestu da se testo udvostruči.

Naraslo testo isipati na radnu površinu i podeliti na 16 jednakih delova, svaki deo oblikovati u kuglicu.
Pokriti testo da se ne suši. 
Uzimati po jednu kuglicu i rukama rastanjiti u  rolatić dužine oko 20 cm i zaviti u krug.


Ako želite, možete napraviti dva manja hleba od po 8 kuglica ili jedan veći od svih 16. Ja sam pravila veći, ali ću sledeći put probati dva manja i koristiću manje plehove, onda ćemi hleb biti višlji.
Dobro podmazati okruglu tepsiju za tortu ili običnu tepsiju i ređati pužiće jedne do drugih. Ja sam koristila kalup za tortu veličine 26cm.
Kad ste završili sa pravljenjem pužića, pokrijte pleh sa testom i ostavite na toplom mestu da testo popuni pleh, to je oko 45 minuta do sat vremena.


U onu drugu polovinu umućenog jajeta dodati nekoliko kapi mleka i premazati narasli hleb, posuti semenkama po vašem izboru i uključiti rernu da se greje na 185°C.
Hleb peći oko 35 do 40 minuta a ako pečete dva manja, onda vam je dovoljno oko 30 minuta ili dok vam lepo ne porumene. Pazite da ih ne prepečete jer ćete hleb presušiti.

Pečen hleb je toliko mek, kao pamuk da je divota jesti ga.

U originalnom receptu pečen hleb je premazan sa mešavinom od 3 kašičice šećera i 2 kašičice vode, meni se ta ideja nije dopala jer smo hleb jeli uz varivo, ali ako bih ga pravila da ga jedem za doručak uz čašu mleka ili šoljom čaja ili kafe, onda bih ga premazala. Takođe je dodato u testo oko 70 g šećera, ja sam to zamenila samo sa 1 kašičicom.


Žao mi je što slikom ne mogu da vam dočaram koliko je ovaj hleb dobar, što znači, morate mi verovati na reč.

Prijatno!!!!

2 коментара:

  1. Joj bome vam je brrr, prekrasno izgledaju peciva.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Petra, kod nas i jeste i nije ali tek treba da vidiš zimu u Čikagu - 40°C uh...još samo nekoliko dana pa se temperatura vraća u normalu....

      Избриши