среда, 5. август 2020.

Milka rolat

Za sve ljubitelje milka čokolade...Ovaj rolat smo jeli na jednom od naših druženja kod prijateljice, dopao mi se jer nije puno sladak i ima lep čokoladni fil Ja sam ga pravila za moj rođendan.

 Sastojci za rolat:  7 jaja, 75 g šećera, 60 g brašna, 5 g sode bikarbone, 1 puna kašika čokolade u prahu
 Sastojci za premazivanje rolata: 4 kašike zagrejanog džema od kajsija
 Sastojci za fil od čokolade: 400 ml punomasnog mleka, 60 g brašna, 30 g gustina, 1 kašičica vanilla paste ili 1 kesica vanilinog šećera, 75 g šećera, 4 jaja, po 40 g bele i braon milka čokolade, 225 g putera, sobne temperature
Dekoracija po vašem izboru

Priprema:  Neka su vam svi sastojci sobne temperature.
Žumanca odvojiti od belanaca dok su još hladna, tako se lakše odvajaju pa ih tek onda ostaviti da odstoje na sobnoj temperaturi.
Umutiti belanca sa prstohvatom soli i šne i ostaviti na stranu.
Jaja umutiti sa šećerom u gustu i svetlu masu.
Brašno, čokoladu u prahu i sodu bikarbonu izmešati i prosejati i po malo dodavati u umućena žumanca da se sve sjedini.
Na kraju, ručno i vrlo pažljivo umešati belanca u masu od čokolade.

Pleh, veličine 42cm X 30cm, ili sličnih veličina poprskati blago sa malo vode i preko staviti papir za pečenje, koji ste isekli da vam pokrija dno i stranice. Sipati umućenu masu i poravnjati. Lupkati plehom o radnu površinu da vam mehurići iz testa izađu.
Peći u prethodno zagrejanoj rerni na 180°C bez ventilatora oko 20 do 25 minuta ili dok vam blago ne porumeni gornja strana.

Pečeni rolat izvaditi i prevrnuti na kuhinjsku krpu, skinuti pažljivo pek papir i zaviti u rolat i ostaviti da se hladi.
Dok se rolat hladi, zagrejati džem od kajsija, ali da vam je gladak, bez komadića voća i ostaviti na stranu.

U manju šerpu staviti 350 ml mleka da se greje.
U zdelu umtiti jaja sa šećerom, ( na odvajati žumanca od belanca ) dodati 50 ml mleka, vanilu i sjedinjen gustin sa brašnom.
Kad je mleko provrelo, sipati masu od jaja i kuvati dok se ne zgusne, oko 5 minuta, stalno mešajući žicom i vodite računa da vam ne zagori.Sklonite sa ringle, preko staviti providnu foliju da se ne stvori kožica na kremi i ostavite da se ohladi.

Umutiti puter u penastu masu i sipati pripremljen krem, koji se prethodno ohladio,kašiku po kašiku u puter i svaki put dobro umutiti mikserom da nemate komadiće ne umućene kreme.
Ako vam se ipak desi da imate komadiće ne umućene kreme najbolje je umutiti takvu kremu štapnim mikserom i ostaviti da se ohladi.
Podeliti kremu na pola.
Obe čokolade otopiti na pari ili u mikrotalasnoj, ali budite vrlo pažljivi kad je topite u mikrotalasnoj da vam se čokolada ne zgrudva. Ja sam topila na pari.
Jednu čokoladu dodati u polovinu umućene kreme a drugu u drugi deo.
Ostaviti na stranu.

Odmotati rolat i ko želi, može gornju kožicu da odvoji od rolata, ja nisam.
Premazati sa zagrejanim džemom od kajsija i ostaviti 5 minuta da kora upije džem.

Rolat premazati prvo sa belim filom, onda braon fil sipajte svuda po belom filu i vrlo pažljivo, da ne zamažete filove, premazati preko belog fila.
Zaviti ponovo rolat i preneti na tacnu sa koje ćete poslužiti.
Ja sam deo braon fila ostavila pa sam premazala rolat odozgore i posula sam sa čokoladnim mrvicama.
Vi ukrasite onako kako želite, izbor je vaš.
Rolat je najbolje napraviti veče pre a ostane svež i nekoliko dana u frižideru, samo ga dobro pokrite providnom folijom.
Iseći na parčiće oko 2 do 3cm debljine i poslužiti.


Prijatno!!!!


Нема коментара:

Постави коментар