петак, 7. април 2023.

Semolina sendvič hleb

Ne znam da li vi imate ovu vrstu brašna, to je brašno od kog se pravi pasta, još ga zovu i durum brašno..

po boji i izgledu me podseća na kukuruzno brašno koje je samleveno da je u prahu..

sledeći put ću probati sa tim kukuruznim brašnom u prahu, pa ću videti da li ćemi ispasti ovako dobar hleb....

inače ovo brašno se može zameniti sa sve namenskim brašnom ili brašnom za hleb.


Sastojci: 500 g semolina ( durum ) brašna, 300 g tople vode, 5 g suvog ili 15 g svežeg kvasca, 15 g šećera, 50 g maslinovog ulja, 10 g soli

Priprema: Ako koristite instant kvasac onda ga možete staviti direktno u brašno.
Ja sam koristila svež kvasac i u jedan deo vode sam razmutila kvasac, šečer,i kašiku brašna i ostaviti na stranu da se kvasac zapeni.

U veću zdelu sipati semolina brašno, ako ga nemate možete da koristite sve namensko ili hlebno brašno.
Dodati maslinovo ulje, so,nadošli kvasac i zamesiti testo.
Ja sam moje testo mesila sa mikserom a može i rukom da se umesi.
Mesiti mikserom oko desetak minuta, isipati na radnu površinu i domesiti testo rukom, ako je potrebno dodati vrlo malo brašna da biste dobili glatko i meko testo.

Oblikujte testo u kuglu, premažite sa vrlo malo maslinovog ulja, vratite u vanglicu, pokriti sa kuhinjskom krpom ili providnom folijom i ostavite na toplom mestu da se testo podigne.
Budite strpljivi, jer može da uzme i malo više od sat vremena.
( ja sam moje brašno kupila na merenje a čitala sam da se može kupiti u bio špajzu i imate krupnije i sitnije, ja sam kupila ono koje je izgledalo kao obično brašno a vi, ako ne možete da nađete to sitno, ako kupite krupno, onda možete samleti u multi praktiku )

Istresite naraslo testo na radnu površinu, koju ste blago posuli sa semolinom.
Imate izbora, da napravite dva manja hleba ili jedan veći.
Ja sam pravila dva manja, jedan smo jeli a drugi je u zamrzivaču, kad nam zatreba hleb.
Podeljeno testo rastanjiti na cm debljine i zaviti testo u rolat.
Isto tako možete da uradite i sa celim testom.
Manji kalup za hleb premažite sa uljem i staviti rolat, da ivica od zavijenog rolata bude okrenuta prema dnu.
Pokriti providnom folijom i ostaviti još jednom da testo naraste, tj da se kalup napuni sa testom.
15 minuta ranije zagrejte rernu na 190°C i stavite oba kalupa sa testom, ili jedan veći na sredinu rerne i peći oko 35 do 45 minuta, ako je veći kalup a ako su dva manja, oko 25 do 30 minuta ili dok vam hleb lepo ne porumeni.

Izvaditi pečeni hleb iz rerne, ostaviti kratko da se ohladi u kalupu, pažljivo izvaditi i ostaviti na žici da se hleb ohladi.
Pokušajte da ne sečete hleb dok je topao, ja sam ovog puta uspela da ostavim hleb da se ohladi više od sat vremena.
Ispekla sam hleb i otišla u šetnju i dok smo se vratili, hleb se ohladio.
Ovaj hleb je idealan za sendviče a može se jesti i za ručak.

Hleb je žut jer je brašno žuto ...u njemu nema jaja.


Prijatno!!!!

Нема коментара:

Постави коментар