недеља, 28. јануар 2024.

Lisnate kiflice sa kefirom

 Bili smo sinoć na divnoj svadbi, mala i veoma intimna, samo familija i najbliži prijatelji i bilo nam je zadovoljstvo i velika radost biti deo tog slavlja.

Posle ceremonije građanskog venčanja, bili smo u drugoj prijemnoj sali gde se služio koktel i raznorazna predjela, grupa nas žena je stajalo zajedno i tako smo ćaskale o svemu i svačemu, dok su pripremili halu za večerui tako žene se dotakne i nekih interesantnih tema; knjige, kuhinja, deca, zdravlje i jewdana od njih počne neku priču o testu a gde su testa, tu sam i ja i tako ja napisah recept na mom telefonu i danas sam morala da ih isprobam. 

Kiflice su fantastične, ja sam ih nosila u našu crkvenu halu gde su imali godišnju sednicu na kojoj su se razmatrale mnoge situacije u našoj parohiji i kako da se poboljša uspeh naše crkve i imanja...nije prošlo mnogo vremena, nije ostala ni jedna kiflica. Znala sam da će se to desiti jer šta je 48 kiflica na više od stotinu ljudi, zato smo muž i ja pojeli po jednu kod kuće a sutra ću ih ponovo praviti, samo za nas dvoje, ali definitivno od pola mere.


Sastojci: 850 g + 50 g za doradu testa mekog brašna tip 400, 100 ml ulja, 50 g šećera, ( ko voli slađe može i 100 g ) 2 jajeta, pola kašičice soli, 6 g praška za pecivo, 450 ml jogurta ( ja sam koristila moj kefir ) 150 ml kisele vode, 12 g suvog ili 30 g svežeg kvasca, 2 kesice vanilinog šećera, korica od 1 limuna

i još: 1 jaje i 1 kašika vode, 150 g omekšalog putera, džem po izboru

Priprema: Brašno prosejati, dodati prašak za pecivo i so, promešati i ostaviti sa strane.
U veću činiju sipati toplu kiselu vodu, kefir sobne temperature, šećer, vanilin šećer jaja, ulje, kvasac i šećer i sve sjediniti zajedno. Sipati polovinu brašna i mešati varjačom i dodavati po malo ostatak brašna pa rukom umesiti testo da je veoma meko ali koje se ne lepi za ruke, ili ako se lepi da ne ostaje ništa na njima. Premazati zdelu sa uljem, testo po površini pa staviti na toplo mesto da se testo odmora pola sata.  Posle pola sata ponovo premesiti testo i ostaviti da testo da još jednom potpuno naraste.

Puter podeliti na 3 dela.

Naraslo testo podeliti na 9 jednakih delova, svaki deo je oko 200 i malo više, grama, premesiti svaki deo, pokriti i ostaviti još desetak minuta da ste testo odmori.
Svaki deo rastanjiti oko pola cm debljine i rastanjiti samo prve tri lopte. Staviti prvi deo premazati sa 25 g putera, staviti drugu jufku, premazati ponovo sa 25 g putera i završiti sa trećom jufkom. Pokriti i ostaviti na stranu dok tanjite druge 3 jufke. Isto uraditi kao i prve 3 jufkice i sada na kraju završiti sa preostale 3 jufke.

Uzeti prve tri jufke koje su se odmarale. Blago pobrašniti radnu površinu i malo brašna preko jufkica i rastanjiti u veliku jufku koja će vam biti manje od pola cm debljine. Iseći prvo na 4 dela pa tek onda svaki deo na još 4 dela, tako da imate ukupno 16 kiflica.

Pripremite 2 pleha. Prekriti ih pek papirom. Staviti džem na početku svake isečene  kiflice i zaviti. Stavljati zavijene kiflice na pleh. Dok tanjite sledeće jufkice, pokriti pripremljene kiflice da se testo ne suši.
Kad ste napunili prvi pleh, prekriti providnom folijom i kuhinjskom krpom i staviti u toplu rerni da testo rasate dok vi pripremate kiflice za sledeći pleh. Ne treba više od 20 minuta u toploj rerni.


Umututu jaje i sa kašikom vode i premazati prvi pleh. Peći u prethodno zagrejanoj rerni na 180°C, oko 25 minuta ili dok vam lepo ne poremeni.
Kad ste ispekli prvi pleh, premazati jajetom kiflice na drugom plehu i njih isto peći kao i prvi pleh.

Ispečene kiflice pokriti kuhinjskom krpom dok se kratko ne prohlade.
Prohlađene kiflice  staviti na žicu, posuti prah šećerom zamirisan vanilom, sačekati da se i drugi pleh ispeče, prohladi, pospite i njih prah šećerom zamirisan vanilom i poslužite ih tople uz kafu ili čaj.


Danas sam pravila onu drugu turu samo za nas dvoje i njih sam pravila malo drugačije. Testo sam zamesila sa sastojcima a celu količinu putera sam umesila u testo i dobro sam ga izmesila dok se puter nije sjedinio sa testom. 
Pokrila sam ga i ostavila u toploj rerni, ali dok sam rernu zagrevala, isprskala sam je malo sa čistom vodom da se stvori para. 

Kad sam zagrejala rernu na 200°C ponovoi sam isprskala rernu sa vodom i brzo stavila kiflice u rernu da se peku. Pekla sam ih oko 20 minuta. Kad sam ih izvadila, pokrila sam ih kuhinjskom krpom 5 minuta, otkrila, stavila sam ih na žicu da se prohlade, posula šećerom u prahu izmešan sa vanilom i poslužila...kiflice su kao pamuk mekane.

Meni su podjednako dobre, volim i ove koje se listaju a volim i na ovaj drugi način, 


Prijatno!!!

Evo malo fotografija sa sinoćnog venčanja..


Moj suprug i ja...










Нема коментара:

Постави коментар