недеља, 27. новембар 2016.

Brioche kiflice sa čokoladom

Danas smo imali goste, koji mnogo vole čokoladu i baš sam razmišljala šta bih mogla da im ponudim uz kafu, naravno da je internet uvek tu da pomogne. Ove kiflice su mi bile jednostavne da se naprave i izbor je pao na njih...Da znate, dok su tople, čokolada je meka i tečna, kad se ohlade, čokolada se stegne, ali vrlo ih je lako zagrejati kratko u rerni, ako vam šta ostane. Ja sam jedan deo pravila samo sa čokoladom, za njih i jedan deo, sa gustim džemom od jabuka, za nas.
Za divno čudo, meni su se dopale i sa čokoladom i sa džemom, tako da ih možete praviti sa čim god želite, jer testo je izuzetno dobro.


 Sastojci:
inspiracija
280 g hlebnog brašna
60 g sve namenskog brašna
12 g gustina
5 g suvog kvasca
50 g šećera
pola kašičice soli
1 jaje
30 g omekšalog putera
120 ml tople vode
80 ml toplog mleka
1 kašika tečne vanile, vanilla paste ili 1 kesica vanilinog šećera
i još:
čokolada po vašem izboru, džem
prah šećer
mak
1 žumance
1 do 2 kašike mleka

Priprema:
U toplu vodu dodati kašičicu šećera i kvasac, promešati i ostaviti na stranu da se kvasac podigne.

Oba brašna i gustin staviti u sito i prosejati nekoliko puta i u vanglicu napraviti udubljenje i tu staviti šećer, so, blago umućeno jaje, toplo mleko i na kraju dodati nadošli kvasac.
Zamesiti testo, isipati na radnu površinu i po malo dodavati omekšali puter i svaki put dobro umesiti da se puter sjedini sa testom.
Ja sve ovo radim mikserom, samo na kraju isipam testo na radnu površinu i domesim ga rukama.
Ovako pripremljeno testo je vrlo meko i po malo se lepi za prste, ali nemojte dodavati više brašna.
Oblikovati testo u loptu, blago premazati sa uljem, pokriti sa providnom folijom i ostaviti na toplom mestu da se testo udvostruči. U zavisnostii od toplote vaše prostorije, možda će trebati više od sat vremena da vam se testo podigne.

Naraslo testo isipati na radnu površinu, koju ste vrlo malo posuli sa gustinom i podeliti  na manje loptice. Moje testo je bilo 660 g i ja sam ga podelila na 11 loptica, moje su kiflice bile veće, ako hoćete manje kiflice, onda podeliti testo  na 22 loptice...izbor je vaš.


Rastanjiti svaku lopticu u ovalni oblik, moraćete da se pomažete sa gustinom, jer testo je dosta meko i lepljivo.
Na gorrnji deo staviti po 3 do 4 kockice  ili onoliko koliko vi volite, ako su kiflice manje, onda staviti i manje čokolade 1 do 2 kockice. ( ja sam koristila Lindt čokoladu sa 70% kakaoa a vi možewte da koristite koju god vi čokoladu volite )


Donji deo iseći  na trakice.
Zaviti u kiflicu, ali budite pažljivi da dobro zatvorite sa svih strana da vam čokolada ne iscuri tokom pečenja


a trakice zaviti tako da su vam isečeni krajevi ispod kiflice, ako vam ne budu ispod, prilikom pečenja će vam se odvojiti i podići na gore.


Pripremiti pleh, koji ste prekrili pek papirom i naređati pripremljene kiflice. Pokriti sa providnom folijom i ostaviti na toplom mestu da testo još jednom naraste, oko 45 minuta do sat vremena.

Posle 45 minuta, uključiti rernu da se zagreje na 175°C.
Umutiti žumance sa kašikom ili dve mleka ( ako imate više kiflica, onda će vam trebati 2 kašike mleka, za ovu količinu meni je bila dovoljna 1 kašika ) premazati kiflice, posuti ih sa makom i peći ih oko 20 do 25 minuta ili dok vam ne porumene.



Ohladiti ih kratko, posuti sa prah šećerom i poslužiti tople.


Prijatno!!!

Нема коментара:

Постави коментар