четвртак, 17. октобар 2019.

Spicy tomato jam

Jednom davno mi je koleginica na poslu donela portugalski džem od paradajza, bio je dobar, kao i svaki džem i ličio mi je po malo na džem od šipaka..nisam ga nikad pravila jer ne verujem da bi moji ukućani jeli, ali je bilo dobro da se proba. Pre nekoliko dana, moja komšinica, koja je poreklom Italijanka, ali je rođena ovde, donese mi malo džema da probam ali posve nešto drugačije nego džem koji sam probala od koleginice Portugalke i naravno da sam morala da ga napravim jer ovo mi je baš "leglo", taj slatko ljuti ukus obožavam.


Sastojci: 1 kg zrelog paradajza, 2 ljute jalapeno paprike, sok i korica od 1 limete, 200 g šećera, 1 puna kašika izrendanog đumbira, 1 kašika soli , pola kašike mlevenog bibera
Začini: 1 štapić cimeta,2 do 3 semenke kardamoma, 1 zvezda anisa, pola kašičice semenke korijandera, pola kašičice bibera u zrnu, 1 do 2 listića lovora, kesa od muslina ili gaza

Priprema:  Paradajz i papriku oprati, paradajz iseći na sitnije kockice, papriku očititi od semenki i iseckati vrlo sitno.
Đumbir očistiti i izrendati na sitnu stranu.
Koricu limete izrendati a sok iscediti.
Dodati biber, so, šećer, promešati i staviti na ringlu da se kuva.
Sve staviti u širu šerpu.

Začine izmerite i staviti u kesicu od muslina, ako je nemate staviti u gazu i zavezati kuvarskim koncem te i to dodati u šerpu i kuvati oko sat vremena da krčka.
Pred kraj smanjiti temperaturu i kuvati ali mešajte mnogo češće jer masa je dosta gusta i pazite da vam ne izgori..
Ako želite, smesu možete malo izmrviti štapnim mikserom ili ostaviti kako jeste.
Sipati vruć džem u oprane i sterilisane tegle, zatvoriti i ostaviti da se ohladi na sobnoj temperaturi, kasnije ostaviti u špajz.
Jednom kad teglu otvorite, čuvati u frižideru.


Poslužiti kao džem na parčetu hleba ili jesti uz neke oštrije sireve, kozji, plavi sir a verujem da je odlično i uz feta sir.


Prijatno!!!!

Нема коментара:

Постави коментар