среда, 17. септембар 2014.

Praline sa kikiriki puterom i medom

Domaćica za ovomesečnu igricu " Ajme,koliko nas je ", je naša blogerica Marija sa bloga Make it Healthy koja nam je zadala za temu....KIKIRIKI PUTER i njoj šaljem ovaj recept a pralinice nosim našoj unučici u nedelju.


 Sastojci:

100 g mlečne čokolade

Za kikiriki puter:

400 do 450 g pečenog kikirikija
50 g meda
25 g kokosove masti / ulja
pola kašičice cimeta

Priprema:

U multipraktik staviti kikiriki ( ja sam ovog puta kupila slani kikiriki i sa ovim pralinama mi se jako sviđa ukus, vi ne morate ) i mleti  dok ne dobijete glatku smesu, povremeno stati i spatulom skinuti sa stranica šta se nahvatalo, dodati med i kokosovo ulje ( mast koju ste otopili ) ili ako nemate kokosovu mast, onda staviti obično ulje i dodati cimet, sve to zajedno samleti da se sjedini. Ovaj kikiriki puter je malo ređi, ali ne mnogo.
Sipati u teglicu i čuvati u frižideru ili u špajzu.
Recept za ovaj kikiriki puter sam našla ovde.

Otopiti čokoladu na pari ili u mikrotalasnoj pećnici. Ja sam koristila belgijsku mlečnu kuvertura čokoladu.
( čokolada i kikiriki puter nisu baš tačne mere, jer sve zavisi koliki su vam kalupići u kojima ćete praviti pralinice )
Otopljenu čokoladu staviti u zamrzivač na desetak minuta da se čokolada potpuno ohladi i otopiti je ponovo ( na ovaj način temperirate čokoladu i neće vam ostajati otisci prstiju na pralinama, ja i pored toga nosim plastične rukavice kad ih vadim iz kalupa...puno puta zavisi i od kvaliteta čokolade )

Četkicom premazati svuda okolo stranica i po dnu sa otopljenom i malo prohlađenom čokoladom.
Staviti kalup u zamrzivač na 5 minuta, izvaditi i premazati još jednom i ponovo vratiti u zamrzivač na 5 minuta.

Sa malom kašičicom puniti premazane kalupe, ali ne potpuno,ostaviti malo prazno gore, jer trebate preliti sa otopljenom čokoladom da biste zatvorili praline.
Preostalom čokoladom preliti preko kalupa i ostaviti samo minut-dva da se čokolada malo stegne i onda tupim delom noža skinuti višak sa kalupa,tako što ćete vući tupi deo preko celog kalupa.
Ja sam moje kalupiće napunila malo više nego što sam trebala i zato imam na dnu malo čokolade ( vidi se na slici ) jer sam se bojala da malo pritisnem kad sam skidala višak čokolade da ne skinem i kikiriki puter. ( kad ih pravite,moj savet je, ne odgovarajte na telefon, jer se ne mogu dve stvari raditi odjednom.....još mi se nekoliko puta desilo da pravim kolač ili radim nešto što je potrebna sva moja koncetracija,  telefon zvoni a ja sam sama u kući....drugi put pustite da sekretarica preuzme poziv )


Tako pripremljene praline ostaviti u frižideru da se potpuno stegnu, ja nekad, kad se žurim, ostavim ih oko pola sata u zamrzivaču i onda vrlo pažljivo ih istisnem iz kalupa, ako mi jedna pukne, vraćam je nazad da se stegne još malo. Obično mi ne puknu.

Kad ste ih izvadili iz kalupa, staviti ih u papirne korpice i poslužiti ili ih zapakovati u kutijicu i pokloniti.


Prijatno!!!!

10 коментара:

  1. Ovo je fantastično! Belgijaska čokolada i kikiriki! O Bože! Moraću da probam.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala Dragana....brzo se i lako naprave, jedino ima malo posla oko mlevenja kikiriukija za puter, ali se može napravizti više i koristiti za mnoge druge poslastice.

      Избриши
  2. Fantastic! :) I'm sure they are really tasty, Zoki! Hugs, my dear friend!

    ОдговориИзбриши