субота, 31. март 2018.

Pull-Apart hleb sa cimetom

Svi znamo koliko su testa sa pire krompirom dobra, jer su dugo meka i ostanu sveža. Nama je ostao pire krompir od prethodnog ručka, i moj muž to obično pojede, ovog puta sam mu rekla da mi ne pipa pire krompir koji je ostao..prošlo je nekoliko dana pre nego što sam ga upotrebila, ali me je, svaki put kad je otvorio frižider pitao, da li mi i dalje treba...


Sastojci:  675 g brašna, 30 g svežeg kvasca, 250 ml mleka ,250 ml pire krompira ,80 g putera, iseckanog na kockice, 50 g šećera, ili po ukusu, 1 kšičica soli, 2 jaja
i još: 75 g braon šećera, 1 1/2 kašičica cimta, 1 kašika brašna, 50 g otopljenog putera
po želji: prah šćer, 1 kašika mleka, 3 do 4 kapi pomorandžinog ekstrakta ili vanila

Priprema:  Podelite brašno, u jednu zdelu staviti 450 g a u drugu zdelu staviti 225 g.
Kvasac razmutiti sa malo toplog mleka i kašičicom šećera i ostaviti na stranu da se kvasac podigne.

U šerpicu sipati ostatak mleka, puter, koji ste isekli na kockice,pire krompir, ostatak šećera i so i zagrejati samo da puter počne da se topi.
Pazite da ne bude prevrelo, da narasli kvasac možete da dodate u tu smesu, ako je pretoplo, ostavite da se malo ohladi pa tek onda dodati narasli kvasac i 225 g brašna i zamesiti retko testo.
Ovo se može uraditi ručno ili mikserom, ja to radim mikserom.
Dodati jaja i dalje mutiti mikserom, ako je potrebno, skinuti naslage sa stranica i sad polako dodavati od onih preostalih 450 g brašna dok ne umesite testo koje se odvaja od stranica zdele.
Istresti testo na radnu površinu i vrlo kratko ga domesiti rukom, ili ceo proces možete uraditi rukom.
Oblikovati testo u kuglu, premazati sa vrlo malo ulja svuda okolo testa i vratiti u zdelu,pokriti i ostaviti na toplom mestu da se testo udvostruči.

Naraslo testo isipati na radnu površinu i ostaviti još desetak minuta da se odmori.
Dok se testo odmara, pripremite fil od cimeta, tako što ćete izmešati sve sastojke zajedno.
Ostavite sa strane.
Ja sam testo podelila na pola i pravila 2 "hleba", jedan nama a jedan komšijama ( dosta su nam čistili sneg cele zime, treba im se odužiti na neki način )
Ako vas je više u kući, vi možete napraviti jedan veći, jer ovako pripremljen hleb je dugo svež, dovoljno je zagrejati ga vrlo kratko u rerni ili mikrotalasnoj i biće kao da ste ga sad pripremili.
Ne znam da li se može zamrznuti, jer ga nisam zamrzavala.

Ako je potrebno, radnu površinu vrlo blago pobrašniti i rastanjiti testo oko pola cm debljine.
Premazati testo sa otopljenim puterom ( ako pravite 2 komada, podelite sve na pola ) i posuti sa mešavinom od cimeta i šećera.
Iseći na trake onoliko koliko vam je širok kalup u kom ćete peći.
Ja sam koristila kalup koji je 22cm X 12.5cm
Stavljati trake jednu na drugu i iseći testo oštrim nožem na kocke i svaku kocku stavljati u pleh, koji ste prethodno podmazali, jedno pored drugog, ali nemojte puno da zbijete testo zajedno, jer testo treba još da raste.
Tako isto uraditi i sa drugom polovinom testa.
Pokriti sa providnom folijom i ostaviti na toplom mestu da testo još jednom naraste.

Zagrejati rernu na 185-190°C i peći tako pripremljeno testo, oko 30 minuta ili dok vam ne lepo porumeni.
Ostaviti da se kratko ohladi u plehu i pažljivo okrenuti i izvaditi pecivo iz kalupa.
Po želji možete napraviti ovaj gusti preliv od prah šećera i mleka sa nekoliko kapi ekstrakta od pomorandže ili samo posuti sa prah šećerom.
Ja nisam veliki ljubitelj ovog preliva, ali ovde mi je baš pasao.
2 dobro pune kašike prah šećera razmutiti sa malo manje od 1 kašike mleka, ako je pregusto, dadati još nekoliko kapi i gustinu odredite onako kako vi volite,dodati nekoliko kapi ekstrakta od pomorandže i sve sjediniti.Umesto pomorandžinog ekstrakta možete da koristite i vanilu, šta više volite.
Kad se pecivo malo više ohladilo, da nije vruće, jer će vam istopiti preliv, kašikom sipati svuda po pecivu.


Skuvajte kafu ili čaj i uživajte.


Prijatno!!!!

Нема коментара:

Постави коментар