среда, 15. јун 2022.

Portugalski vodeni hleb

 Jedan sasvim običan hleb ali koji se pravi na malo drugačiji način.

Sastojci: 450 g brašna sa većim procentom glutena, 300 ml gazirane mineralne vode, 6 g suvog kvasca i 1 kašičica soli ili po ukusu

Priprema: Zagrejati gaziranu mineralnu vodu. U vanglicu staviti 200 g prosejanog brašna, dodati kvasac i zagrejanu mineralnu vodu ( ja kupujem u manjim staklenim flašicama i zagrejem celu flašicu u jednu veću šolju ) i sve to izmešati u jednu glatku tečnu masu. Pokriti i ostaviti preko noći da testo naraste.

Ujutru dodati u tu masu još 250 g prosejanog brašna i so i zamesiti testo, koje je mnogo lepljivo i meko.

Ovo testo možete mesiti kuhinjskim robotom / mikserom i mesiti ga oko desetak minuta dok se testo ne sastavi u jednu glatku i elastičnu masu. Ja sam mesila rukom i mesila sam ga oko dvadesetak minuta. Umešeno testo oblikovati u kuglu i vratiti nazad u vanglicu, pokriti i ostaviti na toplom mestu da testo još jednom naraste.

Naraslo testo nežno isipati na radnu površinu, koju ste dobro pobrašnili i ruko, opet nežno, rastanjiti testo u dužini kalupa. Ja sam koristila kalup veličine 22cm X 12cm. Prebaciti jednu trečinu testa preko, očistiti brašno sa testa i onda prebaciti i onu drugu trećinupreko prve i prstima zalepiti ivice testa da se ne otvore prilikom pečenja.

Pleh prekriti pek papirom i vrlo pažljivo preneti pripremljen hleb u kalup. Pokriti i ostaviti 10 do 15 minuta. Zagrejati rernu na 250°C  u koju ste stavili pleh sa vodom i grejati rernu zajedno sa vodom da stvorite paru a ta para će vam napraviti hrskavu koricu na hlebu.

Staviti hleb u rernu i peći oko 10 minuta izvaditi tepsiju sa vodom i nastaviti da pečete hleb još 15 do 20 minuta ili dok vam lepo ne porumeni.


Izvaditi pečen hleb iz rerne, skloniti pek papir i ostaviti na žici da se hleb ohladi. Ovu vrstu hleba možete da koristite kao hleb za sendviče ili običan hleb...ja sam ga jela sa tapenade od maslinki  a muž ga je jeo uz kuvani kupus.


Prijatno!!!!


Нема коментара:

Постави коментар