четвртак, 9. јун 2022.

Štrudla sa džemom i čokoladom

 Odavno nisam napisala ni jedan novi post, ima ih koliko hoćeš da se pišu, ali meni se ne sedi za kompjuterom i pišem recepte, malo sam se već zasitila toga i ako i dalje kuvam, mesim, slikamali mi je teško napisati recept...mnogi misle to je lako, e boga mi nije, treba za to vremena i vremena...valjda ću nekako da se pokrenem i postignem sve ovo što sam izostavila.

Štrudlu sam pravila pre 2 nedelje i mogu vam reći ako je sečete toplu biće malo čokolada razmazana po testu, ali ako sačekate da se dobro ohladi, onda će vam rez biti potpuno čist...mislim da uopšte to nije bitno, možda nekom ko je perfekcionista kao ja. Kod nas je štrudla napravljena veče pre i ostavljena preko noći da se dobro ohladi tako da smo je jeli ujutru za doručak..


Sastojci: 250 g brašna, 125 ml toplog mleka, 50 ml ulja, 1 jaje, 4 g suvog kvasca, 3 kašičice meda, malo soli

i još: džem od kajsija, mleveni orasi, sitno iseckana čokolada

Priprema: Brašno prosejati i ostaviti na stranu. Zagrejati mleko da bude toplo ali ne i vruće, dodati med i mešati dok se med ne otopi, dodati kvasac, promešati i ostaviti na stranu da se kvasac podigne.

U prosejano brašno dodati podignuti kvasac,jaje, ostavite vrlo malo od umućenog jajeta za premazivanje, ulje, malo soli i zamesiti testo.Testo mora biti dobro izrađeno. Pokriti ga i ostaviti na toplom mestu da naraste.

Naraslo testo možete podeliti na dva ili tri dela, kako vam je lakše. Ja moje testo uvek delim na 3 dela kad pravim štrudlu.

Svaki deo rastanjiti, ako je potrebno pomozite se sa brašnom ili gustinom dok tanjite testo. Premazati sa džemom od kajsija ( po žeji možete ostaviti samo džem, ja sam imala malo samlevenih oraha koje sam htela da iskoristim da mi ne stoje u frižideru i čokoladu, koju sam trebala utrošitijer u ovoj kući se čokolada retko jede )  preko posuti sa mlevenim orasima i preko  posuti iseckanom čokoladom. Zaviti u rolat i dobro zalepite ivice rolata sa testom i krajeve da fil ne curi i ostaviti sa strane.

Sad tako isto uraditi i sa preostala dva dela testa, ako testo delite na 2 dela, onda onaj deo koji vam je ostao.

Uplesti u pletenicu i staviti u kalup veličine 10cm X 32cm ili sličnih veličina, koji ste prekrili pek papirom, pokriti i ostaviti na toplom mestu da testo još jednom naraste.

Naraslo testo premazati sa preostalim jajetom u koje možete dodati nekoliko kapi ulja ili kašičicu jogurta i ja sam moju štrudlu posula sa malo mlevene plazme,  i pecite u prethodno zagrejanoj rerni na 175°C oko 25 do 30 minuta ili dok vam lepo ne porumeni.

Pečenu štrudlu izvaditi iz kalupa, po želji možete je vrlo malo poprskati vodom, pokriti kuhinjskom krpom i ostaviti da se ohladi.

Možete je poslužiti odmah a odlična je i sledećeg dana, samo je kratko zagrejte u mikrotalasnoj i poslužiti uz mleko ili čaj, za doručak...nama je bila doručak i dezert preko dana.

Ja namerno pravim od manje količine sastojaka jer ne želim da i previše dugo stoji, radije ću umesiti i sledeći dan, ako je potrebno, ali volim da je pecivo sveže. Mom mužu uopšte ne smeta i ako stoji i po nekoliko dana, jer on to zagreje i jede ujutru dok pije kafu pa tek onda doručkuje. Mesim veću količinu peciva jedino ako ne planiram da mesim više te nedelje tako da on ima dovoljno da se zasladi. Ja obično jedem pecivo samo tog dana kad je umešeno, retko kad sledećeg jutra ...

Prijatno!!!




Нема коментара:

Постави коментар