петак, 8. фебруар 2019.

Đuveč

Jedno od jela koje puno volim, ali ne pamtim kad sam ga zadnji put pravila...možete ga napraviti sa mesom ili bez, kod nas je ovog puta bio sa mesom i to nam je bio kompletan ručak, čak ni salatu nisam napravila, sve što mi je bilo potrebno bilo je u jednom tanjiru...


Sastojci:  4 veća krompira, 2 šargarepe, 1 paškanat, 1 mala glavica crnog luka, pola struka praziluka, 200 g šampinjona, 2 paprike, 1 tikvica, 2 struka celera, 3 čena belog luka, 200 g pirinča, 2 - 3 lovorova lista, 400 g paradajza sa začinima iz konzerve, 350 ml pileće supe, so, biber, suvi začin i po jedan pileći batak po osobi, pačja mast ili ulje po izboru,peršun

Priprema:  Meso očistiti od viška masnoće, osušiti i začiniti sa solju, biberom i nekim začinom za piletinu. Ostaviti na stranu.

Obično koristim maslinovo ili ulje od semenki grožđa, ovog puta sam koristila pačju mast, koju sam ovde našla sasvim slučajno. ( za vas, koji živite na Nijagarinim Vodopadima naći ćete je u Comisso italijanskoj prodavnici a inače imaju i odličnu domaću svinjsku mast ) rastopite je i sipajte na dno većeg pekača, koji ima poklopac, ako nema, u redu je.

Paradajz sa začinima iz konzerve samleti u blenderu i dodati pileću supu ili vodu i ostaviti sa strane.

Svo povrće očistiti i iseckati na kockice, sipati u pekač, dodati pirinač ( ja običlno koristim kočanski pirinač a vi ako volite možete da koristite i pirinač dugo zrna ) so,biber, lovorov list, suvi začin i sve dobro izmešajte.
Prelite sa mlevenim paradajzom ( ako imate mleveni paradajz u flašama možete da koristite njega, ja ga nemam ) tako da vam povrće ogrezne u tečnosti, preko staviti pileće batake i ako nemate poklopac za pekač prekriti alu folijom.


Staviti u rernu i uključiti je na 180°C i pecite oko 2 do 2 i po sata ili dok vam pirinač i povrće bude pečeno. Pazite da ne presušite, ako je potrebno naliti sa još malo supe.
Na kraju otkriti i vrlo kratko staviti samo ispod gornjeg grejača da meso dobije rumenu boju.


Poslužite toplo, ako želite možete dodati salatu po vašem izboru. 

Đuveč obično pravim tako što svo povrće obično kratko prodinstam, ali ovog puta sam preuzela ideju od Mile sa njenog bloga, da povrće uopšte ne dinstam i jako nam se dopalo. Možda se dopadne i vama na ovaj način.
Povrće sam koristila ono koje sam imala u frižideru a tako možete i vi, šta volite to koristite.

Ako izostavite meso i spremite na ulju može da vam bude i posno jelo.

Prijatno!!!!

2 коментара:

  1. Hvala Bebo, mi ga mnogo volimo ali ja ga zaista retko pravim, ne pitaj me zašto..dok su deca bila kod kuće pravio se mnogo češće jer su ga oni mnogo voleli, pa tek kad preliju ljuti sos preko, jedu pa puca..

    ОдговориИзбриши