субота, 19. децембар 2020.

Slana štrudla sa čvarcima

 Prošle nedelje kupih čvarke da napravim pogačice, ali hoćeš, malo po malo, skoro ih mi pojedosmo a ja pogačice ne napravih a tako mi se jele te pogačice. Umesto pogačica napravih divnu štrudlu i sad se ni malo ne kajem što smo ih pojeli jer da nismo, ne bi bilo ni štrudle.


Sastojci za testo:250 g namenskog brašna ( all purpose flour ) i 250 g hlebnog brašna, ( bread flour ) 7 g suvog ili 20 g svežeg kvasca, 6 g praška za pecivo, 1 kašičica šećera, 1 kašičica soli, 100 g  kefira ili jogurta, 120 g kisele vode, 40 g ulja, 1 kašika jabukovog sirćeta, 2 jajeta ( ostaviti pola od 1 jajeta za premazivanje testa )
i još:  300 g  čvaraka, 150 g šunke

Priprema:  Oba brašna prosejati u vanglicu, dodati suvi kvasac (  ako imate kvasac koji mora prethodno da se aktivira, sipajte malo tople kisele vode sa kefirom, dodajte kašičicu šećera i kvasac, promašajte i ostavite na stranu da se podigne..moj kvasac ne treba da se aktivira i ja ga stavljam direktno u brašno ) kašičicu šećera, so, prašak za pecivo i sve izmešajte zajedno.

Na vagicu staviti manju zdelu te u nju sipajte 100 g kefira, 120 ml mlake kisele vode, 1 kašiku jabukovog sirćeta i 40 ml ulja ( ja sam sve ovo merila na grame,onda tačno znam količinu tečnosti ) 
Jedno jaje sam umutila po pola sipala u testo a pola ostavila sa strane za premazivanje testa a drugo, celo jaje sam dodala u brašno, sipati sve mokre sastojke i mikserom ili ručno, zamesiti testo.
Ja sva testa mesim mikseromi dobro ih "umesim" pa onda isipam testo na radnu površinu i testo domesim rukom, jer volim da osetim testo pod rukom. Ovo testo je osrednje tvrdoće, i ne lepi se za ruke. Oblikovati testo u kuglu, premazati sa vrlo malo ulja, vratiti u vanglicu, pokriti i ostaviti na toplom mestu da se udvostruči.Ja obično stavljam testo u rernu, koju sam prethodno zagrejala i treba mu oko sat vremena da naraste i popuni zdelu u kojoj sam zamesila.

Dok testo raste samleti čvarke i šunku, koju ste prethodno iseckali na sitnije komadiće i ja to sameljem u multipraktiku. Isipati u zdelicu i ostaviti sa strane.

Naraslo testo isipati na radnu površinu i podeliti na pola a onda svaku polovinu na još 3 dela. Ja sam napravila 2 slane štrudle, jer ova količina brašna mi je previše za 1 štrudlu za kalup koji koristim.
Premesiti sve jufkice i ostaviti ih da se malo odmore, jer kad nam tako odstoje mnogo je lakše oklagijom rastanjiti testo. Pokriti providnom folijom da se testo ne suši.

Rastanjiti prvu jufku u što tanji pravougaonik, oko pola cm debljine. ( ako je potrebno posuti testo i radnu površinu sa po malo brašna ) Uzeti jedan deo samlevenih čvaraka i šunke i premazati 2/3 testa. ( po želji, možete podeliti samlevene čvarke sa šunkom na 6 jednakih delova tako da budete sigurni da ćete imati dovoljno za sve 6 jufkice ) Zaviti u rolat i prstima zalepiti ivicu testa sa zavijenim rolatom i još malo rukama izrolati testo da je svuda podjednake debljine.
Ostaviti na stranu i sad tako isto uraditi i sa preostale dve jufkice.


Sva tri rolata staviti jedan pored drugog, gornje krajeve zalepiti prstima i uplesti u pletenicu. Pažljivo preneti u pleh, koji ste prethodno prekrili pek papirom ili isprskali sprejom za pečenje. Pokriti providnom folijom i ostaviti na stranu. Kalup je 10cm X 30cm ili sličnih veličina.
Sad tako isto uraditi i sa preostalim testom.
Ostaviti da testo još jednom naraste i kad je skoro popunilo kalup, otkriti, premazati sa onim delom jajeta koje ste ostavili sa strane i dodati pola kašike mleka i nekoliko kapi ulja. Posuti semenkama po vašem izboru.
Peći u prethodno zagrejanoj rerni na 175°C bez ventilatoraoko 35 do 40 minua ili dok vam ne porumeni onako kako vi volite. Ako počne previše da rumeni, prekriti pek papirom.
Pečene štrudle izvaditi i ostaviti kratko da se prohlade u kalupu, pažljivo izvaditi i ostaviti na žici da se ohlade. Budite strpljivi i sačekajte da se dobro ohladi pre nego što je isečete.


Štrudla je meka i sledećeg dana tako da je možete poslužiti i za doručak.


a slojevi joj se vide i ovde...


Ja ću sledeći put od ovog testa i nadeva da napravim kiflice...

Нема коментара:

Постави коментар