субота, 12. децембар 2020.

Katarinine prhke kiflice

 Katarina je jedna od mojih najboljih prijateljica i redovno se nas dve čujemo, ranije dok nije bilo pandemije viđale smo se vrlo često, e sad kad to ne možemo, moramo da se ispričamo preko telefona.

Pre neki dan mi pošalje poruku na messenger-u i kaže mi, pravila sam one moje kiflice ( a ja pojma nemam koje kiflice ) i evo ti recept i obavezno ih napravi, toliko su dobre da se tope u ustima.

Testo se zamesi veče pre a kiflice se prave sledećeg dana, pa evo i vama recept od moje Katarine pa probajte ih i vi...


Sastojci:  380 g neslanog putera, 420 g brašna, 200 g kisele pavlake, 1 kesica vanilinog šećera, 3 žumanceta, 7 g suvog ili 20 g svežeg kvasca, 1 kašika mleka i 1 kašičica šećera

Priprema:  1 kašiku mleka zagrejati da je mlako, dodati kvasac i šećer, izmutiti samo da se kvasac rastopi. Ne treba da naraste.

Brašno prosejati i ostaviti sa strane.

U zdelu stavite omekšali puter, žumanca, vanilu, kiselu pavlaku ( svi sastojci neka su vam sobne temperature ) i mutiti mikserom dok se sve ne sjedini i dalje neka mikser radi a vi dodajte trećinu brašna i sjediniti sa ostalim sastojcima.

Isključiti mikser i po malo dodavati brašna i mesiti rukom i na kraju, kad je svo brašno dodato i umešeno u testo, isipajte na radnu površinu i još malo premesiti da se testo oblikuje u kuglu.

Zaviti testo u providnu foliju i ostaviti u frižider preko noći.

Ujutru izvaditi testo i ostaviti na sobnoj temperaturi sat vremena da testo omekša. Podeliti testo  na 8 istih delova, svaki deo je oko 180g, oblikovati opet u kugle i sve kugle ostaviti sa strane.

Blago pobrašniti radnu površinu  i testo  rastanjiti što tanje možete ( ja a nisam rastanjila baš najtanje, ali ću sledeću put ) i iseći na 4 dela i svaki deo još na pola, tako da iz jednog kruga dobijete 8 kiflica.  Na svaki širi deo staviti po malo gustog džema i zaviti u kiflicu. Ređati na pleh prekriven pek papirom. Svaku kiflicu prstom još pritisnuti odozgore malo više, jer se tokom pečenje mogu vrlo lako otvoriti,biće ukusne ali estetski neće lepo izgledati onako "raskupusane" 

Sad tako isto uraditi i sa preostalih 7 kugli. Za ovu količinu kiflica trebaće vam 2 pleha, jedan dok se peče, vi pripremiti drugi deo.

Uključiti rernu na 185°C bez ventilatora i kad se zagrejala peći kiflice 15 minuta. Ja sam moje pekla malo duže jer su bile malo debeljuškaste.

Ispečene kiflice ostaviti da se ohlade na žici a za to vreme ispecite drugu turu kiflica. Ohlađene kifle spakovati u kutiju i kad želite da ih poslužite pospite ih prah šećerom zamirisan vanilom. Ova vrsta kiflica je idealna za slavlja jer se od ove količine testa dobije dosta kiflica.


Prijatno!!!!!





Нема коментара:

Постави коментар