понедељак, 20. децембар 2021.

Varivo od karfiola i piletine na turski način

 Ja jako volim turske recepte i mnoge sam do sada i isprobala, od njihovih peciva, testa do variva i ni jedan me, do sada, nije razočarao...pre neki dan gledam imam u frižideru pola veće glavice karfiola i setim se da sam jednom davno gledala neki recept u kome je trebao karfiol, ali ga tada nisam imala...njihov recept mi je bio vodilja a kuvala sam na svoj način, onako kako se to nama dopalo.

Sastojci: 300 g sveže pileće kobasice ili piletine, pola glavice karfiola, 2 krompira, 1 šargarepa, 1/4 svežeg korena celera, 1 glavica crnog luka, 2 čena belog luka, 1 kašika pirea od paprika ili paradajza,  1 kašičica mlevene dimljene paprike, 1 kašičica brašna, 1 kašika putera i 1 kašika maslinovog ulja, so, sveže samleven biber, suvi začin po ukusu, 1. 5 l vode sa kockom za supu ili pileće supe

Priprema:  Karfiol oprati i iseći na manje cvetiće.  ( ja koristim i deo korena od karfiola, ne bacam ga ) Pilećoj svežoj kobasici skinuti omotač / crevo i iskidati na manje komadiće, ako nemate svežu pileću kobasicu možete da koristite pileće meso po vašem izboru, koje ćete oprati, osušiti, skinuti masne delove i iseći na manje komade, dovoljne za jedan zalogaj.

U šerpu, u kojoj ćete kuvati varivo, staviti puter i maslinovo ulje i otopiti, dodati sitno isečen crni luk, beli luk, koren celera i šargarepu, koje ste prethodno očistili, oprali i isekli na manje kockice i pržiti dok luk ne omekša, dodati isečenu piletinu i pržiti samo da malo porumeni,, dodati pire od paradajza ili paprike ( ja koristim turski pire od crvene paprike, koji je po malo ljut i da mi jelu poptuno novi ukus ) i pržiti, stalno mešajući, nekoliko minuta.

Kad se sve to sjedinilo dodati dimljenu papriku ( ja volim da je koristim jer mi jelu da potpuno drugačiji ukus od obične, a vi ako je nemate koristite mlevenu papriku koju imate ) i  kašičicu brašna i još jednom sve to sjediniti. Naliti vodom u koju ste dodali jednu kocku za supu, bilo to pileća ili povrtna kocka, ili ako imate ekstra skuvane domaće supe, to će biti još ukusnije i sve to promešajte, dodajte karfiol koji ste isekli ili iskidali na manje cvetove i očišćen krompir isečen na sitnije kocke. ( ako ne želite da dodajete krompir i ne morate, meni je jelo nekako "punije" kad ima krompira u njemu ) Pustiti da provri,posoliti, smanjiti temperaturu i kuvati dok se krompir i karfiol ne skuvaju. Na kraju dodati mleveni biber i suvi začin, probati da li je potrebno još soli i ako je potrebno da se doda još tečnosti, dodati...to zavisi od vašeg ukusa, koliko želite da vam je varivo retko. Ja ne volim da je pre retko a ne volim ni da je gusto, zlatna sredina je najbolja.

Ako ne želite da koristite brašno jer ima glutena u sebi, možete ga izostaviti pa na kraju kuvanja izvaditi nekoliko kocki krompira, izgnječiti i vratiti nazad u jelo i to vam može zgusnuti jelo.

Posuti seckanim peršunom pred služenje i po želji možete poslužiti sa kašikom domaćeg kiselog mleka a i ne mora.


Prijatno!!!


Нема коментара:

Постави коментар