среда, 8. децембар 2021.

Pizza pogača

 U našoj kući pizza se ne sprema puno, ja je volim, a muž ne i iz tih razloga je ne pravim često. Retko kada da i kupim parče pizze da zadovoljim dušu. Oboje volimo testa, moj muž obožava hleb i ovo mi je idealno, pizza punjenje u hlebu, tako da ćemo je jesti oboje i oboje biti srećni i zadovoljni.


Sastojci za pogaču: 300 g brašna + - 25 g, 200 ml tečnoj jogurta ili mlaćenice, ( buttermilk ) 1 jaje, 4 g kvasca, 3 kašike maslinovog ulja, 1 kašičica šećera i soli po ukusu.
Sastojci za punjenje:  100 g sitno iseckane šunke, 13 kolutova kobasice ili kulena, oko 75 g izrendanog mozzarella sira, jalapeno paprika isečena na kolutove, ko voli može i listići pečuraka, sos od paradajza pelata

Priprema:  Brašno prosejati i ostavite da vam bude sobne temperature, kao i sve ostale namirnice. Ja ih obično izvadim sat vremena ranije iz frižidera da odstoje pre nego što počnem da mesim.

U zdelu, u kojoj ćete mesiti, sipati jogurt ( ja koristim mlaćenicu )  dodati jaje, ( ostaviti za 1 kašiku da premažete testo )  ulje, suvi kvasac, šećer i sjedinite sve zajedno.
Dodavati brašno pa u početku mešati varjačom, dodati so i onda dodavati osatatak brašna i zamesiti rukom. Testo dobro izmesiti, oblikovati u kuglu, premazati sa vrlo malo ulja, pokriti i ostaviti na toplom mestu da testo naraste. Ja obično zagrejem rernu i ostavim testo u rerni a po nekad ostavim zdelu sa testom na otvor koji duva topli vazduh u kuću i tu odlično testo naraste.
Ja koristim brašno "zero zero " ili kod nas se kupuje kao "00" i odlično je za pogaše, kifle, pizze, hlebove.


Dok testo raste pripremite fil za pogaču.
Šunke izrendati na krupniju stranu ili sitno iseckati. Kulen preseći na pola jer su kolutovi veliki, lakše će se testo zaviti kad je presečeno na pola. Ko nema kulen može i neka tanje isečena domaća kobasica. Izrendajte sir ili kupite već izrendan. Jalapeno papričice koristite iz turšije, ja koristim ove.
Punjenje za ovu pogaču mogu biti po vašoj želji, ono što volite vi i vaša porodica ili šta imate trenutno u frižideru.
Nešto što bih vam preporučila da sami napravite sos za premaz od pelat paradajza, nikako kečap, jer kečap nije predviđen za pizzu i nećete dobiti isti ukus. Pelat paradajz smrvite štapnim mikserom, dodajte malo začinskih biljkica; bosiljak, ruzmarin, majčinu dušicu,, oregano, izmešajte i deo koji ne iskoristite zamrznite u posudama za led, izvadite, stavite u kesice za zamrzivač i vaditi po potrebi. Ja ga puno puta koristim i za kuvanje kad i nestane moj kuvani paradajz.

Naraslo testo podeliti na 7 delova i sad se ne sećam tačno koliki mi je svaki deo bio, jer ja ih merim da mi svi budu podjednaki. Oblikovati kuglice i ostaviti ih da se kratko odmore. ( oni koji prate moje recepte znaju zašto ostavljam testo da se odmori, ako ne znate, pitajte me ) 
Svaku kuglicu rastanjiti u što tanji krug i preseći na pola ( samo jednu, onu zadnju ne sečemo na pola ) 


Na početku kruga, ostavite malo prostora da možete testo da prebacite lakše preko nadeva a s tim ćete i lakše zaviti u fišek, staviti malo sosa od pelata, preko staviti izrendan sir, preko sira izrendanu šunku, parčiće kobasice i jalapeno papričice. ( ovde sam uslikala pre nego što sam stavila papričice ) Prebaciti prazan deo testa preko fila, gore malo prstima zalepiti ivice testa. Drugu polovinu testa pizza sekačem iseći linije da imate šare, mogu biti horizontalne ili vertikalne, izbor je vaš i obe šare su lepe. Sad sve skupa zaviti u rolat.

Tepsiju, ili kalup za tortu, veličine 26cm prekriti pek papirom i ređati zavijene fišeke ostavljajući malo prostora između jer će testo jođ jednom da naraste. 
Kad ste završili sa fišecima, zadnji deo testa isto rastanjiti u krug, gore staviti nadev a donji deo raseći na trakice, ali ne do kraja, zaviti u rolat i tajrolat zaviti u puža i staviti u sredinu.
Pokriti i ostaviti na toplom mestu da testo još jednom naraste.
Naraslo testo premazati umućenim jajetom sa kašikom mleka, posuti semenkama po vašem izboru i peći u prethodno zagrejanoj rerni na 180°C oko 30 minuta ili dok vam ne porumeni onako kako vi volite.


Pečenu pizzu pogaču kratko ohladiti i poslužiti toplu uz pizza sos i sosom od gustog jogurta i belog luka ili kako je već vi služite.


Prijatno!!!


Ovako se može napraviti i obična pogača, bez ikakvog punjenja i odlična je uz ručak..

Нема коментара:

Постави коментар