субота, 25. децембар 2021.

Punjena pogača

 Ma već ni sama ne znam kako da nazovem pecivo koje sam napravila. Liči na pogaču, pa neka bude punjena pogača. Ovo je ispalo sasvim slučajno jer sam imala viršlice koje sam morala da iskoristim, moj muž ih ne ljubi baš mnogo, ali na ovaj način će ih jesti.

Pre mnogo godina sam pravila gerber pogaču, koju moram uskoro ponovo da napravim jer one fotkice i nisu nešto najbolje, pa mi je ta pogača dala ovu inspiraciju, mada je sasvim drugačija.

Ovo je manja pogača, idealna je za predjelo sa vašim društvom a može da vam bude i odlična večera.


Sastojci:  300 g hlebnog brašna, ( bread flour ) 5 g suvog kvasca, 1 kašičica soli ili po ukusu, 1 kašičica šećera,  35 g omekšalog putera, 230 g mleka + 1 jaje***, 75 g sveže izrendanog parmezana, 30 ml mleka, 4 viršle / hrenovke

Priprema:  Prosejati brašno, dodati suvi kvasac, šećer, so i sve izmešati zajedno. Zagrejati mleko oko 180 g ( ovo namerno kažem grama jer sam izmerila na vagici na grame ) da bude toplo ali ne i vruće. U zdelu staviti jaje i dodati samo  toliko mleka da vam vagica pokaže 230 g a ostatak ostavite za onih dodatnih 30 ml mleka. / trebaćete da dodate još da biste imali 30 ml ) Umutite zajedno i sipajte u brašno i zamesite testo. Dobićete testo koje je jako meko ali ga mesite oko 5 minuta, pa tek onda dodati omekšali puter, koji ste isekli na kockice i mesite sve dok vam se puter i testo ne sjedini. Videćete da, i ako se puter sjedinio sa testom da je testo još uvek lepljivo, e sad, zavrnite rukave i mesite testo jedno desetak minuta ili sve dotle dok vam ruke ne ostanu potpuno čiste a vi dobijete jedno meko i svileno testo. Ako imate kuhinjski robot, odradite sve ovo s njim. Ja lično volim da mesim to testo jer nekako baš volim da vidim kako se od grubog testa pretvara u svileno. Ova vrste testa su gotova, kad jedan deo testa uzmete između dve ruke, i rastegnete ga a ono se tegli i bude providno bez da puca. Oblikovati testo u kuglu, pokriti ga i ostaviti na tolom mestu da se zdela napuni.

Dok testo raste, pripremite ovo ostalo što vam treba. U jednu manju činiju sipati 30 ml mleka, viršlice, ako su prevelike iseći na manje komade. Kod nas su viršle jako duge i iz jedne ja sam mogla da isečem oko 3 parčeta dužine oko 6 cm i koristila sam European wieners ili kako ih ovde još zovu Vienna sausage. Kupila sam 6 i mislim da mi je ostalo 2 komada. Parmezan izrendati u jednu veću vatrostalnu posudu.

Naraslo testo podeliti na 12 jednakih delova, otprilike svaki deo je oko 46 g i oblikovati ih u kuglice, pokriti ih i ostaviti kratko da se odmore.

Blago pobrašniti radnu površinu i svaku kuglicu rastanjiti oklagijom u tanji pravougaonik.


Na rastanjeni pravougaonik staviti deo isečene viršle i zaviti u rolat. Oštrim nožem raseći ukoso umotan rolat i staviti na stranu. Sad tako isto uraditi i sa preostalih 11 kuglica. 
Tepsiju, prečnika 28 cm prekriti pek papirom.
Svaki presečeni deo premazati kuhinjskom četkicom sa mlekom, ili ih jednostavno samo zamočiti u mleko, malo istresti višak mleka i tako mokre uvaljati u izrendani parmezan i ređati ih u tepsiju malo odmaknute od ivice da vam je presečen deo pored stranica tepsije. Tu će vam trebati 15 polu rolnica. 
Ostatak rolnica ćete takođe isto tako uraditi pa ih naređajte između prvih rolnica ali da vam je kraj rolnice okrenut prema dole i da vam taj deo leži na papiru a presečen deo da je malo uzdignut prema gore i zadnju polurolnicu staviti u sredinu, ali joj malo otkinite donji deo da lepo leži i da vam bude malo niži od prethodnih rolnica.
Pokriti i ostaviti na tolpm mestu da testo još jednom naraste. Ako vam je ostalo malo mleka slobodno četkicom poprskajte odozgore preko rolnica.
Kad je testo popunilo tepsiju, uključite rernu na 175°C i pecite je oko 25 do 30 minuta ili dok vam lepo ne porumeni.


Pečenu pogaču izvaditi iz tepsije, staviti na žicu i pažljivo skloniti papir ispod i ostaviti je kratko da se ohladi.


Poslužiti je sa senfom, kečapom ili ljutim sosom izmešan sa kečapom.


Ja namerno pravim peciva sa manjom količinom brašna jer ta količina je dovoljna za nas dvoje a vi, ako imate veću porodicu uduplajte sastojke. Radije bih da mesim svaki dan po malo nego da jedem hladno pecivo ( znam, čudna sam, ali ne volim hladno pecivo, ako ostane, obično ga muž pojede )


Nama je ovo, pored čorbice, bio deo ručka i bilo nam je sasvim dovoljno a ostala je i jedna trećina za večeru, koju smo pojeli uz domaće kiselo mleko.

Prijatno!!!

Нема коментара:

Постави коментар