четвртак, 22. новембар 2012.

Najmekše kiflice

                                            Ja sam veliki ljubitelj testa, ovog puta kiflice, ali prazne


Sastojci:

700 do 750 brašna
70 g putera
125 ml tečnog jogurta ( mlaćenica )
250 ml tople vode
14 g suvog kvasca
1 kašičica šećera
1 kašičica soli
1 jaje
1 žumanac

Priprema:

Zagrejati vodu da je mlaka,dodati kvasac i šećer,dobro izmešajte i ostavite da kvasac nadođe. Puter prepoloviti i otopiti.
U veću posudu u kojoj ćete mesiti staviti brašno ( ja moje brašno uvek prosejem pre nego što mesim, vi kako hoćete ) staviti jaje i žumanac,so,jogurt/mlaćenicu,polovinu otopljenog putera i nadošli kvasac. Sve zamesiti i kad počne da se odvaja od zidova posude isipati na radnu površinu i umesiti u meko i glatko testo.Možda će vam biti potrebno još malo brašna,kašika-dve. Oblikovati u loptu,premazati sa malo ulja,pokriti sa providnom folijom i ostaviti na toplom mestu da se posuda napuni sa testom.
Naraslo testo premesiti na blago pobrašnjenoj radnoj površini i podeliti na dve lopte. Svaku loptu premesiti još jednom i ostaviti da se odmore nekoliko minuta.
Razvaljati testo u krug i krug premazati sa onim drugim delom otopljenog putera.Iseći krug sa pizza sekačem na koliko vi hoćete da su vam kifle velike. Uviti ih i poređati na pleh,koji ste postavili papirom za pečenje ( trebaće vam dva pleha ). Premazati gotove kifle sa ostatkom putera i ostavite ih na toplom mestu,pokrivene sa folijom da još jednom naraste.
Peći u prethodno zagrejanoj rerni na 180*C oko 20 do 25 minuta ili dok vam blago ne porumene. Tople kifle premazati sa puterom i ostaviti da se ohlade.
Ohlađene kifle možete poslužiti umesto hleba za ručak ili za večeru sa ajvarom, džemom, jogurtom ili mlekom. Divne su dok su tople a isto tako dobre i kad su hladne, sledećeg dana. Sledeći put ću od ovog testa pokušati da napravim hleb.
Prijatno i uživajte u njima!!

5 коментара:

  1. Slaba sam na kiflice ;-) A uz to što su najmekše, sigurna sam da su mirisne i ukusne, baš kakve trebaju biti!

    ОдговориИзбриши
  2. Ti si ista kao i ja,testa obožavam...ostalo mogu bez.Od srca ti hvala.

    ОдговориИзбриши
  3. Prva slika me je očarala. Tako su divne, vazdušaste. Obožavam testa a kiflice su moja Ahilova peta. :)

    ОдговориИзбриши
  4. Hvala Zoko, ova prva slika gore je jedan dan kasnije i još uvek su bile meke i vazdušaste. Od srca hvala

    ОдговориИзбриши
  5. Znajuci da ste pravi profesionalac za testa, imam veliku dilemu kada su kiflice u pitanju. Prosto imam utisak da su svi vasi recepti toliko dobro, da je tesko opredeliti se sa najbolje i najmekse kiflice. Slike su predivne, potpuno se slazem sa Zokom da je prva slika ocaravajuca. Pozdrav!

    ОдговориИзбриши