среда, 5. децембар 2018.

Praznični / božićni venac

Vrlo dekorativan venac, koji vam može biti i za božićni doručak, uz sve one djakonije koje ćete pripremiti vašim najmilijim..kad se vratimo sa odmora, biće još jedan venac na ovu temu, ali zato morate malo da sačekate.


Sastojci:  500 g brašna, 300 ml tople vode, 4 g suvog ili 10 g svežeg kvasca, 1 mala kašičica šećera, 10 g soli ili po ukusu, 30 ml maslinovog ulja, 50 g putera

Priprema:  Zagrejati vodu da je topla. Uzeti 150 ml dodati šećer, kvasac i malo brašna, razmutiti i ostaviti sa strane da se kvasac podigne.
Brašno prosejati u vanglicu.

U brašno dodati so ( ako koristite slani puter, smanjite količinu soli ) promešati i u sredini napraviti udubljenje. Sipati nadošli kvasac, maslinovo ulje i ostatak tople vode i zamesite testo.
Originalni recept kaže 300 ml vode, ja sam morala da dodam još vode, ali sam dodavala po malo dok nisam dobila glatko i meko testo.
Testo obično mesim mikserom, samo ga na kraju isipam na radnu površinu, domesim ga rukom i oblikujem u kuglu.
Sipati malo maslinovog ulja u vanglicu, staviti kuglu testa i okretati je sa svih strana da se ulje premaže preko.
Pokriti providnom folijom i ostaviti na toplom mestu da vam testo naraste. Možda će trebati malo više vremena da testo naraste jer ovde ima mala količina kvasca.

Naraslo testo sipati na radnu površinu i podeliti na 5 delova, premesiti i ostaviti da se testo odmori desetak minuta.
Posuti radnu površinu gustinom i svaki deo rastanjiti u dugačak pravougaonik.
Svaki pravougaonik premazati sa 10 g otopljenog putera i zaviti u rolat i ostaviti sa strane i tako uradite i sa preostalim pletenicama.
Napravljene rolate malo rastanjiti rukama i onda presaviti na pola i sastaviti krajeve i uvrtati tako prepolovljen rolat u dok ne dobijete jedno testo koje izgleda kao uvijen konopac. ( vidite na slici gde uplićem testo )
Tako sad isto uraditi i sa ostalim rolatima. Ovako izgleda kad se uplete sa 5 pletenica...





Na ovoj stranici ćete naći kako je originalno venac upleten sa 5 pletenica odjednom, ja nisam htela da pletem sa 5 jer sam htela da isprobam pletenje na dva načina, jedan sa 3 pletenice, koji je na sledećoj slici i jedan sa dve pletenice, koji je na naslovnoj slici.


Jedan venac sam uplela sa 3 pletenice a jedan sam uplela sa dve, jer sam htela da vidim razliku i izgledu.
Venac sa 3 rolata sam samo premazala sa uljem koje je ostalo u vanglici od testa.
Venac sa dve pletenice sam samo uplela i posula sa brašnom preko.
Preporučila bih vam da sa koliko god pletenica da pravite venac, nemojte premazivati ni sa čim, samo pospite brašnom koje ste stavili u malu cediljku, biće vam mnogo lepši venac na kraju.
Upletene vence sastaviti na kraju i nežno ih preneti na pleh, koji ste prekrili pek papirom.


U jednu manju tepsiju sipajte oko 60 ml vode.
Zagrejati rernu na 220°C i staviti prvo pleh sa vodom na dno rerne a na sledeću žicu staviti pripremljen venac.
Peći ga oko 35 do 40 minuta ili dok vam lepo ne porumeni.
Izvaditi pečen hleb, ohladiti kratko na žici i poslužiti.
Hleb je najbolji ako se pojede istog dana, ono što ostane, zavite i sledećeg dana ga samo ponovo zagrejati.
Mi smo jedan pojeli istog dana a jedan smo odneli prijateljima za večeru.
Ako pravite dva manja hleba od ove količine smanjite vreme pečenja, jer vreme sam vam dala za 5 pletenica, meni je bilo potrebno oko 27 minuta za oba.


Prijatno i želim vam lepu zabavu sa pletenjem....

4 коментара: