уторак, 5. мај 2020.

Majkin kolač sa jabukama i orasima

Majka je moja baka, mama moje mame, koju sam mnogo volela. Imala je težak život, ostala udovica sa četvoro male dece u svojoj 25 godini, ali je ipak imala sreće te se ponovo udala, za jedinog dedu koga znam, koji je bio udovac i ostao sa malom unučicom od godinu dana sam. Tako je majka podigla unučicu, koja je bila moja dada, a deda pomogao da se podignu moja mama i njena dva brata i jedna sestra. Majka nije imala puno vremena da sprema kolače, jer pored petoro dece i dede, tu su bili i radovi u bašti i na njivi, a kad su deca malo poodrasla, onda su i oni pomagali oko čuvanja stoke i nekih lakših radova. Kasnije, kad sam ja malo porasla, često sam provodila letnje raspuste kod njih, mada nisam mnogo volela jer ja sam bila jedino žensko unuče a svi ostali dečaci pa nisam imala s kim da se igram.. elem, jedini kolač koji ja pamtim, pored domaćih pita od razvučenih kora je bio i ovaj, koji majka nije često pravila, ali kad ga je pravila e onda je bilo radosti...kasnije ga je i mama pravila i sećam se da sam kao devojčurak iz srednje čkole počela da pišem recepte u svesci...tako je ta sveska stigla sa mnom i u Kanadu ...zaboravila sam ja za taj kolač sve do pre neki dan dok slučajno ne naletoh na moju sveščicu sa pisanim receptima iz mladosti. Kolač je izuzetno lep i originalne mere su u kašikama, ja sam ih premerila u gramima jer u današnje vreme niko više nema iste kašike, čaše, šolje i ja se ne snalazim baš najbolje sa tim merama.


Sastojci:  3 jaja, 175 g šećera, 1 kesica vanilinog šećera, 10 g gustina, 170 g brašna, 2 velike jabuke, 100 g seckanih oraha, 1/4 kašičice cimeta, 6 g praška za pecivo

Priprema:  Šečer i jaja, sobne temperature, mutiti mikseriom ( majka kaže mutiti žicom za mućenje ) sve dok ne dobijete svetlu i gustu masu. Meni je trebalo oko 7 minuta.

U posebnu zdelu pomešati brašno, cimet, prašak za pecivo i gustin i iz nekoliko puta, tako što ćete sitom prosejati iznad mase sa jajima, sjediniti spatulom ili žicom za mućenje ali vrlo nežnim pokretima.

U tu masu dodati iseckane orahe, sjediniti s testom i na kraju dodati jabuke, koje ste oljuštili, očistili i isekli na kockice ili manje listiće te i njih sjediniti nežnim pokretima.
Kalup za kuglof ( ja se ne sećam šta je majka koristila, ali najverovatnije tepsiju ili neki četvrtasti pleh ) poprskati sprejom za pečenje i sipati kašikom testo svuda okolo.
Peći u prethodno zagrejanoj rerni na 175°C ( majka je kolač pekla u šporetu na drva ) oko 30 do 35 minuta ili dok vam lepo ne porumeni. Probati čačkalicom u sredini testa da li je pečeno.

Pečen kolač ostaviti kratko da se ohladi u kalupu pa pažljivo okrenuti i ostaviti da se kolač ohladi na žici.
Posuti prah šećerom zamirisan vanilom i poslužiti uz kafu, čaj, mleko ili kako vi već volite.


Prijatno!!!!!


Нема коментара:

Постави коментар