петак, 7. фебруар 2014.

Svadbarski kupus

Naš kupus je davno stigao, ali se bure sa njim zaledilo...danas sam naterala muža da razbije led i da izvadi glavicu kupusa.
On je taj koji obožava svadbarski kupus i za njega je i skuvan.
Ovo je tako jednostavno jelo, koje se,tako reći,samo kuva...složite sve što ide u šerpu, uključiti na minimum i ostaviti da se kuva...dok se ne raskuva. Sve što se duže kuva, sve je bolji.


Sastojci:

1 velika ili 2 manje glavice kiselog kupusa
 1 velika glavica crnog luka
5-6 čena belog luka
3-4 lista lovora
1 puna kašika mlevene dimljene paprike
po ukusu ljuta mlevena paprika
1 kašika bibera u zrnu
200 g svinjske masti ili po ukusu
po potrebi suvog začina
nekoliko suvih paprika
Mesa po izboru:   suva rebra, suva slanina, sveža mesnata slanina,suva kolenica, sveže meso,sveža kolenica,svinjske nogice, krmenadle .....

Priprema:

Kupus iseći na krupnije komade,meso oprati i iseći na komade,luk iseći na malo krupnije kockice, beli luk iseći na sitno.

Dublju zemljanu šerpu podmazati sa  mašću a ostatak staviti u šerpicu i zagrejati i u vruću mast staviti obe paprike i dobro promešati i vratiti nazad na vatru za vrlo kratko..pazite da vam paprika ne izgori,jelo će vam biti gorko.

Staviti red kupusa, preko mesa preliti sa trećinom otopljene masti i crvene paprike, red mesa i polovinu iseckanog luka, pola belog luka, list dva lovora i polovinu bibera..sledeći red isto tako i završiti sa kupusom,ako vam je ostalo još masti preliti preko kupusa. 

Suve parike ušuškati u kupus.
U šerpicu, u kojoj ste otopili mast sipati vodu i preliti preko kupusa, naliti sa vodom samo da prekrije kupus za prst dva. Poklopiti i staviti u rernu da se kuva na 150*C oko 4-5 sati,što se duže kuva to je kupus bolji....meso će se totalno raskuvati,tako i treba a kupus će se topiti u ustima.

Meso i kupus su obično slani,probajte tokom kuvanja da li vam je potreban suvi začin. 

Kupus prilikom kuvanja ne mešati.





Uz kiseli kupus je najbolje poslužiti proju, mi smo imali hleb od kukuruznog brašna.

Ako nemate zemljanu šerpu, kuvati u običnom loncu ili šerpi na ringli ali na veoma niskoj temperaturi.


Prijatno!!!!!



14 коментара:

  1. Kao da ste mi procitali misli draga Zorice.
    Skoro smo bili u nabavci domacih proizvoda izmedju ostalog tu su se nasli kupus, slanina, suva rebra I sve odlazem kuvanje ali sad kad sam videla vase slike jedva cekam da svane pa da zasucem rukave. Suve paprike su mi roditelji poslali domace mmmmm cuvam ih kao suvo zlato od leta do leta :)
    Cerkica I duprug sutra idu na skijanje tako da ce ovaj divan kupusic da ih doceka topao kad se vrate :)
    Veliki pozdrav

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Aleksandra, baš se radujem da sam ti pročitala misli...samo da znaš ovde ispadne jako puno, imaćeš ručak za dva tri dana....moj muž jako voli kiseli kupus i on se tako obradovao kad sam rekla da ću da kuvam kupus danas, njemu će to trajati nekoliko dana, ja sebi skuvam nešto što ja volim.Topli pozdrav i prijatno.

      Избриши
  2. Jao u sred srca me pogodi.Kupus volim da jedem najvise od sveg povr;a.Ovo necu da share na Face,jo[.Posalji za Nagradnu:)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Džoli, da si mi bliža, dala bih ti da imaš za ručak, ovako će čika Stanoje morati sam da jede...ja mnogo više volim slatki od kiselog kupusa, inače jako volim sarmu i salatu od kiselog kupusa.
      Sad sam zaboravila gde treba da pošaljem recept. Ljubim te.

      Избриши
  3. Redeni li svadbarski kupus je najbolji.. ja ai ti Zoki na istoj branovoj... moj suprug to kod nas najbolje radi.. postavila sam njegov recept na nas sajt... pa ima da se raduje sad kad se vrati i sazna da je cak i nagradjen recept... jest.. tako je... ovaj podvarak za mene je br.1... pozdrav Zoki,

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Lile, čestitam na nagradi i uživaj u njoj a muž kad se vrati neka ponovo zasuče rukave pa neka kuva nagrađeni recept. Od srca ti hvala, draga moja i pozdrav za sve vas.

      Избриши
  4. Odličan ručak :) Miris i ukus zavičaja :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala Jafi... ranije sam ga uvek kuvala na šporetu ( mada sam ga retko i kuvala ) ali ova ideja kuvanja u rerni mi je mnogo bolja.

      Избриши
  5. Ovo obozavamo, zimus sam ga samo jednom pravila :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ljiljo, još uvek imaš vremena...kod nas je debela zima a verujem da je i kod vas. Ja nisam veliki ljubitelh kiselog kupusa, ali ovo tiho krčkanje u rerni je napravilo da ovaj kupus bude fantastičan....moj muž nije mogao da prestane da jede.Hvala i pozdrav.

      Избриши
  6. Steta sto u komentarima ne moze I slika da se stavi :) sledila sam recept I rezultat je bio za prste polizati :)
    Hvala vam kako za ovaj tako I za bezbroj drugih divnih recepata
    Veliki pozdrav

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Aleksandra, ako imaš prilaz FB, možeš me tamo naći i ispod mog recepta na mojoj stranici, možeš da dodaš tvoju sliku..tamo me potraži ispod Zorica Pavlović.
      Od srca tebi hvala i baš se radujem da je skijašima prijao današnji ručak.Topli pozdrav.

      Избриши
  7. Nemam FB :) Retkost zar ne?
    Ma ja to samo da se pohvalim kako je lep ispao :)
    Ali cerka je toliko bila umorna da nije mogla ni da prica samo se uvukla u krevet, kaze nije gladna xixi umorilo se pile malo :)
    Pozdrav

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ma slike nisu važne...važno je da ste vi uživali u ručku a duša mala se nadisala svežeg vazduha i umor ju je sustigao. Topli pozdrav.

      Избриши