субота, 17. септембар 2016.

Grčki džem od šljiva

Kupismo na farmi mnogo lepe šljive, zrele i slatke i zapretila sam mužu da ih slučajno ne pojede, jer mi trebaju za džem. Imam nekoliko tegli džema od pre dve godine sa čokoladom  i nekoliko tegli da začinima i rumom a ove godine sam htela da isprobam nešto malo drugačije.
Jednu turu sam napravila sa urmama a druga tura je ovaj i jako mi se dopao.




Sastojci:
1 kg šljiva
2 kisele jabuke Granny Smith
250 g šećera
1 kašičica cimeta
1 kesica vanilinog šećera ili 1 kašičica vanilla paste
1 l vode
sok od manjeg limuna

Priprema:
Šljive oprati, čistiti od koštica i preseći na četvrtine ili na manje komade.
Ja šljive nikad ne ljuštim jer volim kožicu a ima neko ko ne voli te ljuspe kad se džem skuva,te ih ljušti

U veću šerpu sipati vodu i šećer i ušpinovati kao za slatko. ( originalni recept kaže 1 kg šećera, ja lično mislim da je to jako puno za 1 kg voća  i smanjila sam na 250 g i za nas je i to preslatko, jer ne volimo mnogo slatko a kako li bi tek bilo sa kg šećera ?)

U ušpinovani šećer dodati očišćene šljive i dve jabuke, koje ste oljuštili, očistili i izrendali na krupno.
Kuvati džem, pazite da češće mešate, ali ne mora stalno, dok šljive ne ispuste svoje sokove.
Kad je džem skoro kuvan, tj,kad varjačom povučete po dnu šerpe i ostaje trag iza varjače, džem je gotov.
Dodati cimet, vanilu i sok od limuna i kuvati još nekoliko minuta.( ja sam koristila cimet vanilin šećer i stavila sam 2 kesice )



Dok se džem kuva, oprati tegle i osušiti ih u rerni. Poklopce takođe operite i prokuvati ih u šerpi.Osušiti i njih.

Vruć džem sipati u vruće tegle, zatvoriti ih poklopcem i okrenuti naopako. Ostaviti tako da stoje dok se potpuno ne ohladi.



Prijatno!!!!

Нема коментара:

Постави коментар