понедељак, 17. фебруар 2020.

Štrudla sa jabukama i.....

Nećete mi verovati, ali ova štrudla je jedna od najboljih koje sam do sada jela...struktura testa me podseća na panettone a ukus je božanstven...juče sam je pravila za naše goste i ostalo je za danas ovo što vidite na slici, ja sam sve pojela, sad neka mi dragi bog pomogne. Pravim je opet u toku sledeće nedelje.


Sastojci: 500 g brašna, 1 jaje, 80 g šećera, 80 ml ulja, 240 ml toplog mleka, 20 g svežeg ili 7 g suvog kvasca, 1/4 kašičice soli, izrendana korica od 1 pomorandže, 2 kesice vanlinog šećera
i još: 1 osrednja jabuka, sok od pola limuna, 1 kašičica šećera, 60 g suvog grožđa, sok od pola pomorandže, 60 g oraha, 150 g džem od kajsija
za premazivanje testa: 1 jaje

Priprema:  U deo toplog mleka rastvoriti kvasac, uzeti kašičicu šećera od onih 80 g, sve promešati i ostaviti na stranu da se kvasac podigne.
U ostatak mleka dodati ulje, šećer, jaje, vanilu i izmešati sve zajedno i ostaviti na stranu.
Brašno prosejati i dodati so.

U prosejano brašno dodati mleko sa uljem, nadošli kvasac, izrendanu koricu pomorandže i zamesiti testo.
Kad se sve sjedinilo, isipati na radnu površinu i dobro izmesiti testo rukom, oko desetak minuta.
Ako se testo po malo lepi za ruku, dobro je, ako kojim slučajem se više lepi, dodavati po vrlo malo brašna i mesiti dok se ne sjedini sa testom..
Oblikovati u kuglu, premazati sa vrlo malo ulja zdelu i okrenuti testo nekoliko puta da se i ono premaže sa uljem.
Pokriti providnom folijom i ostaviti na toplom mestu da se testo više nego udvostruči.

Iscediti sok od pola pomorandže ( ako su manje može i cela ) i potopiti suvo grožđe.
Orahe blago istostirati i rukom ih iskidati na parčiće.
Jabuku oljuštite, očistite i iseći na tanje kriške, preliti limunovim sokom i pred stavljanje na testo, posuti sa kašičicom šećera i izmešati.

Naraslo testo isipati na radnu površinu i testo je dovoljno masno da vam nije potrebno da brašnite radnu površinu, ako se kojim slučajem lepi, pobrašniti ali najmanje što možete i prvo prstima rastanjiti testo a onda oklagijom u pravougaonik debljine oko pola cm.
Premazati 3 dela sa džemom od kajsija, početi od dela koje je prema vama, ostaviti oko 5 do 6cm prazno pa premazati deo džemom da je široko oko 5cm, pa opet ostaviti prazno, pa opet premazati preko cele dužine džemom i opet prazno, pa premazano sa džemom i na kraju da je zadnji deo prazan, što znači,3 dela su premazana a 4 između su bez džema. ( slikala sam taj deo, ali sam greškom izbrisala sliku, slikaću kad budem ponovo pravila pa ću dodati tu sliku ovde a ako vam nije jasno, pitajte me, pa ću vam nacrtati )
Prvi premazani deo ispred vas posuti sa suvim grožđem, koje ste prethodno rukom iscedili od viška soka.
Deo u sredini posuti sa orasima koje ste rukama iskidali na veće komade a zadnji deo poređajte jabuke da preklapaju jedna drugu, preko jabuka posuti sa malo cimeta, ko ne voli i ne mora.
Testo koje je prazno na početku prebacite preko suvog grožđa.
Testo koje je na kraju prebacite preko jabuka. Deo sa suvim grožđem prebacite preko oraha i na kraju deo sa jabukama prebacite preko oba testa sa suvim grožđem i orasima.
Kolaž bi trebao da vam pomogne pri izradi.
Testo iseći oštrim nožem na 12 jednakih delova.
Ja sam koristila kalup za kuglof i meni je štrudla ispala jako visoka a možete da koristite i tepsiju prečnika od 26cm i neće vam biti visoka, nego će više ličiti na kolač.
Izbor je vaš šta ćete da koristite. ( ja ću sledeći put da koristim tepsiju, da bi mi štrudla bila niža, lakše je da se tako jede ali ukus se neće promeniti )
Premazati kalup sa uljem ili hladnim puterom i to dobro, u protivnom će vam se džem zalepiti za dno i biće malo teže da se izvuče iz kalupa, ili isprskati sprejom za pečenje i ređajte u kuglof tako da su vam sečene strane odozdole.
Ako koristite tepsiju, poređajte 10 delova okola a 2 u sredinu.

Pokriti i ostaviti da testo još jednom naraste.
Umutiti jedno jaje i premazati naraslo testo.
Peći u prethodno zagrejanoj rerni na 175°C oko 45 do 50 minuta i ako počne previše da rumeni, prekrite sa pek papirom.
Pečenu štrudlu ostaviti u kalupu da se ohladi, okrenuti naopako i pažljivo istresti iz kalupa, okrenuti i ostaviti da se dobro ohladi.
Ako koristite tepsiju, nju možete prekriti pek papirom pre nego što naređate testo, biće vam lakše da izvučete pečenu štrudlu sa pek papirom.


Poslužiti uz kafu ili čaj i mogu vam reći da je štrudla fantastična i sledećeg dana.
Prijatno i uživajte.



2 коментара:

  1. Draga gospodjo Zorice, pravila sam juče ovu štrudlu i divno je ispala! Hvala na receptu! Puno pozdrava

    ОдговориИзбриши