уторак, 6. јул 2021.

Kolač sa višnjama

 Mislim da nema domaćice koja ne pravi ovaj kolač, pravim ga i ja, ali ne na ovaj način. Način na koji ja pravim je onako sunđerast, ovaj je mnogo puniji i idealan je za one koji vole da su im usta puna kolača. ( tako kaže jedan prijatelj, šta mi daješ ove sunđerčiće, daj mi kolač da su mi usta puna )


Sastojci:  3 veća jajeta, 200 g šećera, pola kašičice soli, 2 kesice vanilinog šećera, 300 ml kefira, 300 g griza, 230 g brašna,  170 g otopljenog putera, 1 kesica praška za pecivo, 600 g očišćenih višanja, prah šećer za posipanje kolača

Priprema:  Umutiti 3 jaja i postepeno dodavati šećer da dobijete svetlu i gustu masu, dodati vanilin šećer i pola kašičice soli i umutiti sve zajedno, dodati kefir i rastopljen  i prohlađen puter i umutiti još jednom sve zajedno.
Brašno prosejati zajedno sa praškom za pecivo, dodati griz i spatulom sjediniti iz nekoliko puta sa umućenim jajima.
Poklopiti i ostaviti da odstoji desetak minuta.
Za to vreme očistite višnje, dodati kašičicu griza ( može i gustin ako nemate griz ) i promešati sve zajedno

Kalup za kolač, veličine 22cm X 32cm ili sličnih veličina prekriti pek papirom. 
Sipati pripremljenu masu koja je odstojala u kalup. Rukama naređati višnje na testo i vrlo nežno rukom pritisnuti u testo.


Peći u prethodno zagrejanoj rerni na 170°C oko 45 minuta, izvaditi i čačkalicom proveriti da li je kolač pečen, ako nije, vratite nazad i peći još 5 do minuta. 
Pečen kolač ostaviti 5 minuta u kalupu i onda zajedno sa papirom izvaditi staviti na žicu a papir pažljivi izvući ispod kolača i ostaviti da se ohladi.

Ohlađen kolač iseći na parčiće, posuti prah šećerom i poslužiti uz kafu ili čaj. 

Ja sam moj kolač pekla sat vremena kako je bilo navedeno u originalnom receptu i meni lično je malo suv jer mislim da je prepečen zato sam vama napisala da pečete 45 minuta, jer mislim da bi to bilo dovoljno za ovakav kolač.

Prijatno!!!

Нема коментара:

Постави коментар