понедељак, 15. август 2022.

Jedno testo dve vrste peciva

 Opet odavno nisam mesila, ne zato što ne volim ali jednostavno nemam vremena, jer za dizana testa potrebno je vreme, ako hoćete da dobijete lepa peciva...danas je malo temperatura pala, te najzad možemo otvoriti prozore i dobiti malo svežeg vazduha bez klime. Mene čeka paradajz da kuvam jer ga toliko ima da više ne znamo šta ćemo s njim, ali prvo peciva, pa onda paradajz.


Sastojci: 450 do 500 g brašna, 2 jajeta, 150 ml mlakog mleka, 2 pune kašike kisele pavlake, 1 kašičica šećera, 1 kašičica soli, 20 g svežeg kvasca, 30 ml ulja
i još: 1 jaje, 1 kašika mleka, 100 g putera ( ne mora )

Priprema: Prosejati svih 500 g brašna pa odvojiti 50 g sa strane, pa ako je potrebno dodaćete i tih 50 g.
Zagrejati mleko, u mleko staviti kiselu pavlaku, 2 jajeta, so i ulje i sjediniti sve zajedno.
Ja u brašno direktno stavljam kvasac i šećer i promešam sve zajedno.
Napraviti udubljenje u sredini brašna i sipati tečne sastojke.Zamesiti testo koje treba da bude na tvrdjoj strani. Ako je potrebno dodati i onih 50 g brašna. Oblikovati u kuglu, premazati sa vrlo malo ulja, pokriti i ostaviti na toplom mestu da testo naraste.

Od ovog testa možete napraviti samo kiflice, a ja sam napravila od pola testa kiflice a od pola sam napravila slanu pletenicu punjenu sirom i dinstanim pečurkama a kiflice sam punila krem sirom.

Naraslo testo podeliti na pola, pa svaku polovinu podeliti na još 3 do 4 dela. Rastanjiti testo u male  krugove, pokriti i ostaviti da se odmori bar 5 minuta.
Svaki krug rastanjiti u veličini plitkog tanjira i premazati sa omekšalim puterom. Ja volim da se testo lista i to je razlog što većinu testa delim na manje delove i premazujem omekšalim puterom a nekada rendam smrznut puter preko testa. Vi ako ne želite, ne morate da delite testo i ne morate ga premazivati već odmah podeliti na pola i praviti ono što želite.


Ja sam prvo napravila pletenicu. Dok mi je testo raslo pripremila sam fil.
Pečurke očistiti, iseći na listiće, ako su velike prvo podeliti na pola pa tek onda iseći na listiće. 
U tiganj sipati 1 kašiku ulja, dodati 25 g putera, otopiti pa dodati sitno iseckanu malu glavicu crnog luka i pržiti samo da malo luk omekša, dodati sitno isečen praziluk, samo beli i svetlo zeleni deo, koji ste prethodno očistili i oprali pod mlazom hladne vode.
Kad je i praziluk omekšao onda tek dodati isečene šampinjone zajedno sa belim lukom i pržiti sve zajedno dok šampinjoni se ne isprže, tj sva voda uvri. Na kraju posoliti, pobiberiti i dodati začine po vašem ukusu, ja sam dodala kašičicu italijanskih začina.

Rastanjiti testo u pravougaonik na debljinu oko pola cm. Stranice iseći na trakice oko 2cm širine a u sredinu staviti sir, može mozzarella a ja sam koristila provolone sir, preko sira staviti pripremljene šampinjone i preklopiti isečene trakice.
Staviti na pleh, koji ste prekrili pek papirom i prekriti testo providnom folijom.

Od drugog dela testa praviti kiflice ili ako želite još jednu štrudlu, znači izbor je vaš.
Od jednog dela testa možete dobiti 16 kiflice...

Štrudlu peći na 175°C oko 25 do 30  minuta ili dok vam ne porumeni onako kako vi volite. Kiflice isto peći na 175°C oko 20 do 25 minuta.

Prijatno!!!

Нема коментара:

Постави коментар