недеља, 18. септембар 2022.

Paradajz sos od pečenog paradjza i povrća

 Od kada smo počeli da imamo našu baštu od tada počinjem da pravim paradajz sos, koji koristim tokom cele godine, za jela koja kuvam, pasulj, punjene paprike, lazanje, ćufte i svaki put me ukus tih jela oduševe baš zbog tog dodatog kuvanog sosa.

Pričam sa mojom prijateljicom pre 5-6 nedelja o zimnici i ona mi kaže da ona kuva paradajz sos tako što prvo ispeče paradajz i povrće, ali ne potpuno, onda melje sve to zajedno, procedi od kožica i semenki i tek ga na kraju kuva...

Naravno da sam morala da ga isprobam i na ovaj način a ove godine sam pravila i moju verziju, koju pravim od ranije, tako da ću od sada praviti obe verzije, jer mi se sviđaju obe a paradajza u bašti, hvala Gospodu, ima dosta..

Pošto meni ne stigne sav paradajz odjednom onda ja kuvam 3-4 puta dok ne utrošim sav paradajz a inače koristim nekoliko vrsta paradajza, san marzano, volovsko srce i heirloom a vi koristite onaj koji vi volite i koji imate.

Sastojci: 5 kg paradajza, 4 velike glavice crnog luka, 1 cela glavica belog luka, 2 do 3 struka celerovih stabljika, 4-5 crvenih paprika ( može i neka ljuta ako volite ljuto ) 

i još: so i ako je potrebno šećer

Priprema:  Izaberite zreo i čvrst paradajz. Operite, osušite i iseći na kriške. 

Koristite najveću tepsiju koju imate ili dve manje, ređati isečen paradajz svuda okolo u krug, preko paradajza pobacati isečen crni luk, cele čenove belog luka, celer isečen na veće parčiće i komade paprike, koje su očišćene od žilica i semenki. Ja uvek dodajem i ljutu papriku jer volim sos da je ljutkast.

Pošto u mojoj bašti ja nisam imala crvenu papriku ja sam koristila ovu koju sam imala i meni lično ne pravi veliku razliku u ukusu. Ja sam pravila 2 ture od pečenog povrća, prvi put sa ovom paprikom, drugi put sam kupila crvenu papriku i jedino što je razlika je u boji gotovog sosa. Sa zelenom paprikom je vrlo malo svetliji od ovog sa crvenom paprikom.( pogledajte fotkice i uporedite mada je zaista vrlo mala razlika )


Ispečen paradajz sa povrćem samleti u blenderu i onda procediti kroz pasirku iz nekoliko puta.


Sipati u veću i širu šerpu i kuvati dok ne provri, smanjiti temperaturu i kuvati dok se sos malo ne zgusne, oko sat vremena. Posoliti po vašem ukusu a ako vam paradajz nije baš mnogo sladak, dodati šećer, ali nemojte preterivati sa šećerom.

Dok se paradajz kuva, oprati tegle veličine koje vi želite, zajedno sa poklopcima staviti u rernu da se osuše i sterilišu na 100°C.
Skuvan vruć paradajz sipati u vrele tegle, zatvoriti ih i vratiti u rernu, isključiti je i ostaviti da se tako potpuno ohlade.Ako želite, tegle umesto da vraćate u rernu, zaviti u neko ćebe i ostaviti da se tako ohlade.

Ja nikad ne koristim konzervans u moju zimnicu i još mi se nikad nije desilo da mi se bilo šta pokvari, ali je vrlo važno koristiti čiste, sterilisane tegle i svaki put pre nego što zatvorite tegle sterilisanim poklopcima, ivice očistiti čistom kuhinjskom krpom.



Prijatno !!!!


Нема коментара:

Постави коментар