петак, 16. септембар 2022.

Lepeza od plavog patlidžana

 Mnogo volim plavi patlidžan i vrlo često ga koristim u mojoj kuhinji. Da li ga i vi volite?  Danas je bezmesni dan ali nije posno a ko želi može da koristi neki posni sir da bi imao postan ručak...


Sastojci: po 1 plavi osrednji patlidžan po osobi, 2 do 3 paradajza, 2 do 3 čena belog luka, 150 do 200 g feta sira, svež bosiljak, maslinovo ulje, so, biber, italijanski začin

Priprema:  Patlidžane oprati, osušiti i iseći na trakice oko 1cm deljine ali ih seći odozgore prema dole i gornju stranu ostaviti zajedno sa drškom i ne raseći do kraja, tako da izgleda kao raširena lepeza. Usoliti vrlo malo i ostaviti da odstoji da ispusti gorčinu. Moji plavi patlidžani su mladi, iz moje bašte i nisam imala potrebu da ih prvo usolim jer ovde još nisam naišla na plavi patlidžan koji je gorak.
Ako ste ih usolili, isprati ih hladnom vodom i kuhinjskim ubrusom osušiti svaki isečeni deo.

U manju zdelu staviti maslinovo ulje, dodati so, biber, sitno iseckan beli luk i italijanski začin. Izmešati pa četkicom premazati svaki rasečeni deo.
Paradajz iseći na tanje kolutove pa staviti izmeu isečenih delva. Sir izmrviti te i nuega stavljati između paradajza i plavog patlidžana.

Pleh prekriti pek papirom i staviti svaki napunjeni patlidžan, malo rukom pritisnuti da se patlidžan raširi. Preliti sa još malo maslinovog ulja.


Ja sam isekla jedan čen belog luka na listiće i stavljala sam te listiće između .


Moji plavi patlidžani su bili mnogo mali i za nas  dvoje sam napravila 3 komada, ali ako imate veće patlidžane, dovoljan je po 1.

Peći ih u prethodno zagrejanoj rerni na 200°C oko 50 do 60 minuta, ili do vam patlidžan lepo ne omekša. Dužina pečenja puno zavisi od veličine plavog patlidžana.


Posuti iseckanim bosiljkom ili peršunom i poslužiti toplo.


Prijatno!!!!







Нема коментара:

Постави коментар