петак, 9. септембар 2022.

Caponata

 Divno jelo, koje možete poslužiti na prepečenom hlebu ili kao prilog ribi ili piletini. Najlepša je kad se jede sledećeg dana, hladna.

Sastojci:  oko 750 g plavog patlidžana, 1 do 2 crvene paprike, 1 glavica crnog luka, 2 štapiće celera, maslinovo ulje za prženje, pola kg zrelog paradajza, 2 do 3 čena belog luka, desetak zelenih maslinki, so i biber po ukusu, pola kašičice italijanskog začina, 25 g suvog grožđa, 1 puna kašika kapara, tucana ljuta paprika po ukusu, 2 kašika meda, 3 kašike crvenog vinskog sirćeta, lovorov list i seckani peršun i menta.

Priprema:  Plavi patlidžan oprati, osušiti, iseći na kockice, posoliti i ostaviti da ispusti gorčinu. Kod nas još ni jednom nisam našla plavi patidžan koji je gorak, a moji su iz moje bašte, mladi i sveži. Isprati pod mlazom hladne vode i dobro osušiti.

Plavi patlidžan za ovo jelo se prži u ulju a svi dobro znamo koliko on upija ulje, tako da sam ja olučila da njega ispečem u rerni, gde će biti mnogo manje upijenog ulja. Kockice plavog paatlidžan preliti sa maslinovim uljem, posoliti, posuti sa italijanskim začinom i sve dobro izmešati. Peći u prethodno zagrejanoj rerni na 200°C oko 30 do 40 minuta, na pola pečenja,promešati. Pečen patlidžan izvaditi iz rerne.

Dok se patlidžan peče, u veći i širi tiganj sipati maslinovo ulje i dodati crni luk, koji ste isekli na sitnije kockice, blago posoliti i pržiti dok luk samo malo ne omekša, dodati papriku, koju ste očistili i isekli na kockice. Ja sam imala po pola babure žutu i crvenu te sam njih iskoristila,  vi koristite koju imate. Zajedno sa paprikom dodajte i štapiće celera koje ste takođe isekli na manje polumesece,

Paradajz oljuštiti od kožece i iseći na sitne kockice, Prvo dodati u tiganj sitno isečen beli luk i pržiti dok samo ne zamiriše, dodati seckan paradajz,  ( nemojte ga cediti od soka ) sitno iseckane maslinke, suvo grožđe,  ( nemojte ovo preskočiti jer baš to suvo grožđe da fantastičan ukus ovom jelu ) kapare, vinsko sirće, med, lovorov list, tucanu papriku i sve zajedno dinstati oko dvadesetak minuta ili dok vam sok od  paradajza skoro ne uvri. Na kraju posoliti i pobiberiti po ukusu.

Izvditi lovorov list, dodati ispečen plavi patlidžan i sjediniti sve zajedno. Probati da li je šta potrebno, vinsko sirće, med, so, biber, tucana paprika i dodati po vašem ukusu.

Poslužiti je ohlađenu, posutu seckanim peršunovim lišćem i mentom, sobne temperature,  ali je najlepša hladna, idučeg dana na prepečenom hlebu ( crostini ) 

Ovako sam je ja napravila a vi, možete praviti po svom ukusu, neko ne voli suvo grožđe, izostavite ga, umesto paprike možete staviti tikvicu, dodati seckanu šargarepu, ma kako god vi volite...


 Prijatno!!!

Нема коментара:

Постави коментар