среда, 18. октобар 2023.

Pasta salata sa tunom na mediteranski način

 Nekada stvarno nemam ideju šta bih da nam pripremim za ručak a da to ipak bude zasitno...ribu nismo odavno jeli pa mi je idealno bilo da iskoristim tunu koju sam već imala.


Sastojci: 200 g sitnije paste po vašem izboru, 1 konzerva od 450 g nauta / slanutka, 1 osrednji paradajz, 1/2 dugačkog krastavca, 50 g crnih kalamata maslinki, 2 konzerve tune u vodi, 5 struka mladog, ili manja glavica ljubičastog luka, po 1 kašika sečenog peršuna i mirođije, 65 ml maslinovog ulja, 1 kašika balsamico sirćeta,1 čen belog luka, sok od limuna, 2 kašičice dijon senfa, po ukusu so i biber, 1 jalapeno ( halapinjo )  paprika 

Priprema: Skuvati pastu po uputsvu proizvođača. Ja sam koristila sitnu orzo pastu jer mi je idealna za ovakvu vrstu salate. Ocediti od vode i isprati pod mlazom hladne vode. Ostaviti da se ocedi od viška tečnosti.

Dok se pasta kuva, ocediti naut / slanutak / leblebije i isprati ga pod mlazom hladne vode. Ostaviti da se ocedi i kad se ocedilo staviti u jednu veću zdelu.

Povrće svo oprati i osušiti od viška vode. Paradajz preseći na pola pa izvaditi kašikom semenke i samo meso od paradajza iseći na male kockice, Staviti u zdelu. Maslinke preseći na pola te i njih staviti u zdelu. Mladi lčuk očistiti i iseckati što stnije možete na kružiće a ako nemate mladi luk možete koristiti i ljubičasti luk, koji ćete iseći na sitne kockice. Dodati i to u zdelu. Halapinjo papriku raseć na pola očistiti od semenki i žilica te i nju iseći na sitne kockice.
Krastavac,koji ste prethodno oprali nemojte ljuštiti te i njega iseći na sitne kockice.
Peršun i mirođiju takođe sitno iseckajte i dodajte u zdelu i na kraju dodajte oceđenu pastu.

U drugu manju zdelu sipajte limunov sok, balsamico sirće ( ja ne volim crveno pa koristim belo a ako nemate balsamico sirće sipajte jabukovo sirće ali dodajte kašičicu meda ) senf, pasiran čen belog luka, so i biber i maslinovo ulje i sve to umutiti viljuškom ili manjom kuvarskom žicom i preliti preko salate.
Vrlo nežnim pokretima promešati sve zajedno. Po potrebi dodati još so i biber.

Staviti u frižider da se rashladi. Poslužiti je rashlađenu i po želji možete izmrviti feta sir odozgore, ko voli. Kod nas je bio postan dan pa se sir nije koristio.


Ova vrsta salate vam je ustvari kompletan zdrav obrok a ako vam šta ostane možete poneti i na posao sledećeg dana.


Prijatno!!!



2 коментара:

  1. Divna salata, pravila sam je vec nekoliko puta. Samo da Vas pitam, gde kupujete belo balsamico sirce ? Puno pozdrava Vama i suprugu salju Sneska i Filip .

    ОдговориИзбриши
  2. Ćao Sneška, drago mi je da te "vidim", Ja kupujem belo balsamic sirće u moj freshco, ima ga i no frills...puno pozdrava za vas dvoje.

    ОдговориИзбриши