среда, 3. јул 2019.

Paprikaš od praziluka na strumički način

 Fantastičan ručak





Sastojci:

4 svinjske krmenadle ( ja sam koristila teleća rebra)
4 struka praziluka
2 kašike paradajz pirea
1 kašika mlevena crvena paprika
1/4 kašičice ljute mlevene paprike
2 veće šargarepe/mrkve
2 kašike vegeta Natur
5-6 čena belog luka
1 l pilećeg temeljca ili 1 ili 2 kocke za supu sa litrom vode
1 1/2 kašika brašna
ulje
biber i soli
nekoliko malih ljutih papričica
peršun

Priprema:

Meso oprati i iseći na veće komade ( ja sam umesto krmenadli koristila teleće rebra ) koja su bila presećena na pola po dužini,osušiti ih kuhinjskim papirom.

U jednu manju posudicu staviti kašiku vegete Natur ili obične,1/4 kašičice ljute mlevene paprike,1/4 kašičice vegetin biber mix i malo svežeg mlevenog bibera i sve to izmešati.

Svako parče mesa posuti sa ovom smesom,staviti u veću zdelu i rukama sve dobro izmešati,pokriti sa najlonom i ostaviti u frižider najmanje sat vremena da se meso marinira u ovim začinima.

Praziluk očistiti i odstraniti tamno zeleni deo ( sačuvajte za neko drugo jelo )raseći na pola i dobro ga oprati od peska, pod mlazom tekuće vode. Seći kako vi volite, ja sam sekla tako što sam svaku polovinu rasekla po dužini na 3 dela i onda dva puta popreko.

U dublji i teži tiganj sipati ulje staviti praziluk i pržiti ga dok ne omekša, oko 7-8 minuta.

U međuvremenu očistiti šargarepu i nju iseći na malo deblje prutiće i dodati luku i na kraju dodati cele, očišćene češnjeve belog luka i cele, male ljute feferončiće i sve to zajedno pržiti još nekoliko minuta.

U zemljanu ili vatrostalnu šerpu sipati malo ulja na dno i naređati parčiće mesa. Poklopiti i staviti u rernu i uključiti na 200*C i kad rerna postigne tu temperaturu,peći 30 minuta.



U šerpu staviti litar pilećeg temeljca, ako ga nemate napravite tako što ćete otopiti 2 pileće kocke za supu u litar vode.Dodati paradajz pire,mlevenu papriku,brašno, začine i biber i sve izmešati sa žicom za mućenje da nemate grudvica,sipajte sve u tiganj gde ste pržili luk i pustite da provri, kuvati nekoliko minuta i skloniti sa ringle.

Šerpu izvaditi iz rerni i sipati smesu od praziluka preko mesa.Probajte da vidite treba li još malo soli i bibera i ako treba,dodajte.



Poklopite šerpu i vratite nazad u rernu i peći još 30 minuta, otklopiti i peći još 10-15 minuta da se sos ukrčka.



Krompir oljuštiti i skuvati ga posebno.Po želji možete napraviti pire krompir ili poslužiti samo tako skuvan posut sa peršunom kao prilog.U originalnom receptu nije bilo krompira, vi kako hoćete.



U dublju tanjir staviti krompir sipati meso sa povrćem,preliti sa tečnišću iz šerpe i posuti sa peršunom i poslužiti.

Recept je iz magazina “Hrana i Vino” a autor recepta je Dragica Vesev iz Strumice.

Ja sam recept malo prilagodila našem ukusu.


   
 Prijatno!!!!!


Нема коментара:

Постави коментар