недеља, 7. јул 2019.

Džem od kajsija i vanile

Retko kada da mogu da nađem dobre kajsije za džem a taj džem obožavamo. Pre neki dan sam kupila lepe krupne kajsije da jedemo i to kupih malo po više, jedan deo smo pojeli a drugi deo ostavih da još malo uzre...ovih dana svuda gledam kako se kuva džem od kajsija i uzeh moje kajsije koje sam ostavila, probam ih i vidim da su dovoljno uzrele, ostavim ih još jedan dan van frižidera i od njih skuvah jednu malu turu džema.
Naše ovdašnje breskve nisu mirišljave kao što su domaće ali sam zadovoljna kako je džem ispao.


Sastojci:  1.5 kg dobro zrelih očišćenih kajsija, 400 g šećera, sok od 1 većeg limuna, mahuna vanile

Priprema:  Kajsije oprati i iseći na četvrtine.Preliti limunovim sokom i šećerom ( ja šećer uvek smanjujem, ove godine sam ponovo pravila ovaj džem i na 3.5 kg kajsija stavila sam samo 400 g šećera,a vi stavite onoliko koliko volite da vam je slatko, mi ne volimo da je puno slatko, više volim da osetim ukus voća nego šećera )  i rukama izmeljati kajsije da dobijete kašu, po želji možete ostaviti komadiće ali će se i oni raspasti tokom kuvanja. Ako nećete rukama, onda iseći na četvrtine pa kad se voće malo raskuva, uzeti i smeviti štapnim mikserom.
Delove voća ako su oštećeni odstranite a koštice nemojte bacati, uz dodatak još kajsija i koštica možete napraviti odličan liker. ( to mi je sledeće kad nađem još dobrih kajsija )

Sipati masu u veću šerpu, dodati mahunu vanile i staviti da se kuva na jaku vatru, kad provri, smanjite malo temperaturu i kuvati povremeno mešajući, kad počne da se zgušnjava, morate često da mešate da ne zagori.

Ja sam imala malu količinu i kod mene je ovo bilo gotovo za pola sata. Džem je gotov kad povučete varjačom po dnu i vidite put iza nje.

Tegle operite sapunicom za sudove i vrućom vodom i bez sušenja stavite ih u vruću rernu da se osuše.

Kad je džem gotov, izvadite mahunu vanile, rasecite je na pola i istrugati tupom stranom noža semenke, vratite ih u šerpu, promešajte i punite vruće tegle sa vrućim džemom.
Kad ovo radite koristite kuhinjske rukavice da se ne opečete.

Napunjene tegle zatvorite opranim i sterilisanim zatvaračima i vratite nazad u vrelu rernu i ostavite ih da se ohlade u rerni.
Tokom hlađenja same će se vakumirati.


Ohlađene i vakumirane tegle čuvati u špajzu.

Ja sam od ove količine dobila 4 teglice od po 300 ml


Prijatno!!!

7 коментара:

  1. Odličan recept, prelepo izgleda džem. Hvala puno

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Draga moja Gvozdena, da je meni tih tvojih domaćih kajsija, ovako moram da se zadovoljim sa onim što imam...

      Избриши
  2. Meni je lakše da kuvam nekoliko puta po 2 kile, nego odjednom 10 kila :) Uostalom, kad se od svakog voća pripremi po 2-3 kile, bude puna polica džemova :) Slike su predivne!

    ОдговориИзбриши
  3. Ja nemam veliku šerpu za pekmez, niti imam smederevac na drva tako da mi je lakše kuvati manju količinu i po nekoliko puta i mnogo brže mi se skuva...od srca ti hvala draga moja Vesna.

    ОдговориИзбриши
  4. Definitvno je bolje kuhati manje količine marmelade ili džemova - bolji su, manje se kuhaju i sve je brže i mnogo laganije. Skuhati džem od 2 kg voća izgleda samo kao da smo tog dana napravili još jedno jelo - kuhati ga od 10 kg ili više, veliki je posao

    ОдговориИзбриши
  5. Hvala draga moja Damira...domaće je domaće i volim da kuvam domaće džemove jer u njima mogu da osetim voće a ne šećer.

    ОдговориИзбриши