уторак, 2. јул 2019.

Paradajz čorba sa ječmom

Vreme je posta i evo vam još jedne ideje za ručak...uz domaći hleb ili pogaču. 


Sastojci:


     125 g očišćenog i opranog ječma
     nekoliko kašika maslinovog ulja
     2-3 manje glavice ljutike/ luk arpadžik
     1 manji struk praziluka
     3 do 4 čena belog luka
     1 velika šargarepa
     3 štapa celera
     500 g šampinjona
     1 malo ljutkasta paprika, očišćena od semenki i žilica
     2 lovorova lista
     250 ml kuvanog paradajza
     1 velika supena kašika paradajz pirea
     po ukusu začini; mlevena dimljena paprika, biber, so, vegeta
     kašika dve sitno iseckanog peršuna

Priprema:

Ječam očistiti i oprati pod mlazom vode.

U veću šerpu sipati malo maslinovog ulja i dodati iseckan luk arpadžik, beli luk, praziluk,sitno iseckanu šargarepu, celer, papriku iseckanu na kockice i sve to pržiti 4 do 5 minuta na osrednjoj temperaturi da malo omekša, povremeno promešajte da ne izgori.
Šampinjone oprati i iseći  na listiće ili na kockice ( ja sam birala sitnije šampinjone i isekla ih na po 4 listića svaku ) i dodati povrću i njih pržiti 5 minuta zajedno sa povrćem.

Opran i oceđen ječam dodati povrću, sipati kuvani paradaj iz flaše,dodati pire paradajz i naliti sa litar i po vode, ( vodu možete zameniti povrtnim temeljcem i količinu staviti onoliko koliko volite da imate gustu čorbu ) dodati lovorov list, začiniti po ukusu, pustiti da provri, smanjiti temperaturu i kuvati dvadesetak minuta ili dok se ječam ne skuva.

Probati za začine, ostaviti da se malo prohladi i posuti sa seckanim peršunom i poslužiti toplu.



Prijatno!!!!!

4 коментара:

  1. Анониман23. март 2014. 14:45

    Ne znam gde mi se izgubio komentar pa da ponovim
    Odlišna ideja sa ječmom.Ako sam pravilno prevela to ej barley?
    Čitala sam negde da je paradajz čorba, supa broj 1 u svetu koju ljudi vole.Mora da su probali ovu tvoju

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala devojčice moja. Ječam jeste barley na engleskom i ja sam za ovo koristila pot barley a imaš i onaj pearl barley, on je mnogo sitniji. Mi smo se baš lepo najeli ove čorbice i bio nam je komnpletan obrok.Pozdrav i zagrljaj za vas dve.

      Избриши
  2. Ovo uvijek mogu jesti, odlično varivo uz komadić domaćeg kruha, obrok za 5 ! Ječam sam poprilično zanemarila, a ovako u varivima mi je super.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ja puno više koristim kinou nego ječam, ali počeću i njega češće da koiristim isto kao i proso. Hvala draga Branka.

      Избриши