среда, 16. јануар 2013.

Slatka pita sa svežim kupusom

Dok nisam došla u Kanadu nikada nisam čula za slatku pitu sa svežim kupusom. Nana ju je obavezno pravila za Sv. Nikolu i prvi put kad sam trebala da je probam, mislila sam u sebi,Bože dragi,na šta li će to da liči,kupus i to slatki…..za divno čudo, pita mi se jako dopala jer kupus se ustvatri i ne oseti u njoj. Nane davno više nema među nama, ali je tradiciju nastavila njena snaha i svake godine je pravi specijalno za mog supruga i mene, jer zna da je volimo. Pitala sam je za recept i ona to sve odprilike radi, juče sam se potrudila da je sama napravim i da podelim recept sa vama.



Sastojci za jufke:
 
425 g svenamenskog brašna
75 g brašna za hleb
300 do 325 ml tople vode
2 kašike ulja
pola kašičice soli
1 kašika sirćeta

    Sastojci za fil:

pola kašičice soli
100 do 150 g šećera
100 ml ulja
pola glavice svežeg kupusa

Priprema:

U posudu u kojoj ćete mesiti,staviti prosejane obe vrste brašna ( kada smo zadnji put išli da kupimo brašno iz mlina, čovek, koji ima svoju pekaru i od koga kupujemo ovo brašno, kroz razgovor sa njim mi je rekao, da kad mesim pite,uvek dodam po jedan deo brašna za hleb, jer ono je “jače” i pite će se bolje razvlačiti, poslušala sam ga ovog puta, on je savetovao deset procenta od ukupne količine da bude hlebno brašno ),napraviti udubljenje i sipati ulje, sirće i dodavati po malo vode i mešati sa varjačom dok možete, kad je već dosta gusto,mešati rukom dok ne počne da se odvaja od stranica posude. Isipati na radnu površinu i umesiti glatko,po malo mekano testo. Podeliti ga na 5 jufkica,moja svaka jufka je bila 163 g,po želji mogu biti i 4 jufke. ( meni je lakše da radim sa manjim ) Pobrašniti stolnjak, svaku jufkicu premazati sa malo ulja, pokriti ih sa najlonom i ostavite da se odmore najmanje pola sata, što se duže odmaraju to će vam se bolje razvući.

Dok se jufke odmaraju vi naribajte kupus na krupniju stranu renda,malo posoliti i sa vašim rukama izgnječiti da izgubi čvrstinu i ostaviti na stranu oko pola sata da ispusti vodu. Ocediti dobro od viška vode i staviti u drugu posudu,dodati šećer i ulje i sve dobro izmešati.

Sada razvući jufkice.Pobrašniti malo stolnjak i staviti jufkicu na brašno,rastanjiti malo sa oklagijom i pomoču vaših okrenutih prstiju na dole,a jufka vam je preko vaših ruku odozgore, počerti sa razvlačenjem jufke od sredine prema krajevima, spustiti jufku na sto i onda razvlačiti krajeve dok ne razvučete do željene tankoće. Iseći zadebljane krajeve i jufku posuti sa kupusom. Pomoću čaršafa urolati jufku i preneti na premazanu tepsiju.Početi od sredine i uvijati u pužić. Tako uraditi u sa ostalim jufkama i uvek nastavljati sa jufkom tamo gde ste završili sa prethodnom.

Slatka pita sa kupusom

Napravljenu pitu ostaviti sa strane i uključiti rernu na 200*C,staviti pitu u zagrejanu rernu i peći dok vam fino ne porumeni. U posudicu staviti malo vode i ulja i toikom pečenja premazivati jufkice i svaki put vratiti u rernu posle premazivanja da se peče.

Ispečenu pitu prekriti sa čistom kuhinjskom krpom i ostaviti da se ohladi. Poslužiti toplu a meni je čak mnogo lepša kad je hladna.

Prijatno!!!!

2 коментара:

  1. Ova recept me baš zaintrigirao! Moraću da teram mamu da mi pravi jer su njene razvučene pite najbolje koje sam ikada jela :) Divno!

    ОдговориИзбриши
  2. Hvala, mi je jako volimo....mnogo njih nije čulo za ovu vrstu pite, svi znaju za pitu sa kupusom ali sa soli i biberom, ne sa šećerom. Volela bih da čujem i tvoje mišljenje. Topli pozdrav

    ОдговориИзбриши