уторак, 10. јануар 2017.

Ćureća povrtna čorbica (Turkey and vegetable soup )

Posle svih Božićnih i Novogodišnjih slavlja, hrane mi je preko glave...danas sam morala da skuvam neku laganu povrtnu čorbicu, koja,pored toga što je lagana, je vrlo i hranljiva.


Sastojci:
1 kg ćurećeg mesa po izboru ( može i pileće )
4 šargarepe
1 paškanat
1 manji koren celera
3 do 4 krompira
50 g raznih žitarica ( kinoa, izraelski kuskus, ječam,proso,split peas )
250 g mešavine smrznutog povrća ( grašak, boranija, kukuruz,bob )
1 struk praziluka
4 do 5 čena belog luka
peršun, lišće celera
voda
2 do 3 lista lovora
biber u zrnu

Priprema:
Prvo ćemo skuvati supu i ako je moguće uzeti veću šerpu ili lonac i skuvati više.
Od jednog dela napraviti čorbicu a ostatak procediti, razdeliti u manje posude i zamrznuri.Vaditi po potrebi.

Ćuretinu ( ja sam koristila ćureće kotlete, to je ustvari ćureći batak,koji je isećen na delove, zajedno s koskom i kožom i imala sam 3 bataka ) a ako nemate ćuretinu, možete koristiti i piletinu, koje god delove od piletine volite, oprati i staviti u šerpu.
Šargarepu, celer i paškanat oljuštiti, oprati i iseći na veće komade i staviti i njih u šerpu, dodati listove lovora, oljuštene čenove belog luka, ( po želji možete staviti i glavicu crnog luka ) zrna bibera i pola vezice peršuna sa lišćem i drškicama, naliti sa vodom, posoliti i staviti da se kuva.
Kad provri, smanjiti temperaturu i kuvati dok se meso i povrće ne skuva i skidati penu,koja se stvara prilikom kuvanja.
U slučaju da vam se povrće skuva pre ( to je jedan od razloga što ja stavljam veće komade da se skuva u isto vreme ) izvaditi i ostaviti sa strane da se prohladi.
Kad se ohladilo dovoljno iseckati na manje kockice.

Procediti supu koju ste skuvali i u drugu šerpu sipati oko 2 do 3 l proceđene supe i u tu staviti krompir, koji ste prethodno oljuštili i iseckali na kockice, dodati smrznuto povrće i žitarice koje koristite i kuvati dok se žitarice ne skuvaju, to je oko deset do 15 minuta, na pola kuvanja dodati očišćen,opran i na kolutove isečen praziluk.
Dok se to kuva, povrće; šargarepu, paškanat i celer iseći na manje kockice.
Meso očistiti od kostiju a ostatak peršuna iseći na krupnije,ako imate celerovo lišće, iseći i njega na krupnije ( ja ga nisam imala )
Kad su žitarice skoro kuvane, dodati iseckano povrće i meso u čorbu i dokuvati sve zajedno.
Na kraju,posoliti,pobiberiti i dodati suvi začin po ukusu.
Pred služenje posuti sa seckanim peršunom.
Ako neko voli, može dodati u svoj tanjir kašiku kisele pavlake ili nekoliko kapi limuna.

U Kanadi se obavezno peče ćurka za svako slavlje: Božić, Uskrs, Thanksgiving i naš zet sprema na sličlan način temeljac od preostalih kostiju od ćurke, ja ga nikad nisam probala jer obavezno kad mi ostane ćuretina, dam njima...kod mene je ovo od svežeg mesa.
Vi, koji živite ovde, verovarto znate za taj postupak.

Prijatno!!!!

4 коментара:

  1. Одговори
    1. Joj Božice, baš nam je pomogla jer muž je imao gadnu prehladu...sad je već bolje.

      Избриши
  2. sigurna sam da je super fina supica... I da prija u ove hladne dane <3

    ОдговориИзбриши
  3. Mi smo se zaslanili u ove lepe beogradske, prolećne dane izvanrednom zimskom čorbicom. Baš ništa nije ostalo u loncu. Oduševljeni svi, i mali od dvanaest godina, preko tinejdžera, i onih od 50 godina do jedne devedesetogodišnjakinje. Hvala, Zorice!

    ОдговориИзбриши