недеља, 22. јануар 2017.

Pasulj s povrćem

Kuvam ja pasulj na klasičan način, ali, iskreno rečeno, na ovaj način mi se mnogo više sviđa i skuva se za manje od 45 minuta..ne, ne kuvam ga u ekspres loncu, ne pitajte me zašto, bojim ga se i nemam ga u kući.
Pasulj u boji vrlo retko kupujem do pre nekoliko meseci, kad je moj muž išao sa mnom u kupovinu i vidi ovaj konzervirani pasulj, koji je koštao manje od 1 dolara i uzme jednu konzervu  i ja ga pitam šta će sa tom konzervom pasulja a on kaže pa ću da skuvam pasulj i ja ga pitam, ti ćeš da skuvaš pasulj, on kaže da....znala sam ja da od toga nema ništa i od njegovog kuvanja pasulja ..stajalo je to u ostavi i pre dva dana ja dokupim još jednu konzervu i danas se dam u kuvanje pasulja iz konzerve.
Konzervirano povrće vrlo retko koristim, jedino koristim beli pasulj za prebranac i po nekad naut iz konzerve za salatu, ali, posle ovako spremljenog pasulja, ovaj ću pasulj da nastavim da kupujem za kuvanje na ovaj način.


Sastojci:
2 konzerve od po 800 ml crvenog pasulja ( red kidney beans )
2 glavice crnog luka
 1 manji struk praziluka
 1 paškanat
2 veće šargarepe
2 do 3 čena belog luka
1 crvena paprika
nekoliko ljutih feferončića
2 lista lovora
po ukusu; so, biber, suvi začin
2 kašike maslinovog ulja
1 puna kašičica brašna
1 ravna kašičica dimljene mlevene paprike
1 do 2 kašike ajvara ili pirea od paprike
Suvo meso po izboru a može i bez mesa

Priprema:
U dublju i veću šerpu sipati ulje, 2 kašike je dovoljno i zagrejati, dodati sitnije isečen crni luk i pržiti na tihoj temperaturi dik luk potpuno ne omekša i postane staklast, dodati opran i isečen ne polukružiće prazi luk i njega pržiti da samo malo omekša a za to vreme očistiti paškanat i šargarepu, iseći na kockice i dodati luku. Na kraju dodati iseckan beli luk i sitno iseckanu crvenu papriku, dva lista lovora i sve to dodati u šerpu i dodati nekoliko malih ljutih papričica, ali cele, onda vam neće zaljutiti jelo a onaj, ko voli da se zaljuti, kao ja, može staviti u svoj tanjir.

Ako dodajete meso, ja ga posebno kuvam. Oprati rebra, i staviti ih u manju šerpicu i kuvati ih, kad je meso polu kuvano isipati tu vodu, još jednom oprati meso i naliti sa hladnom vodom i kuvati dok meso se skoro ne skuva.

Pasulj sipati u cediljku i dobro ga isprati. Sipati u šerpu sa povrćem , dodati skuvano meso, zajedno sa vodom u kom se kuvalo i naliti sa vodom onoliko koliko volite da vam je retko / gusto, dodati ajvar, u mom slučaju pire od paprike ( kupljen u turskoj prodavnici ) i pustiti da provri. Kuvati sve zajedno 15 minuta.

Ovo je vrsta pasulja koji sam koristila, samo veću konzervu.

Pojedina jela zapržavam klasičnom zaprškom a to je; pasulj i sarma.

U manji tiganj sipati kašiku maslinovog ulja, zagrejati i dodati vršnu kašičicu brašna i pržiti dok malo ne porumeni. Skloniti sa vatre, kratko prohladiti i dodati mlevenu dimljenu papriku, izmešati sve zajedno i sipati u pasulj. Posoliti, pobiberiti i dodati suvi začin po ukusu i kuvati još 3 do 4 minuta.

Ako nećete da pravite zapršku na ovaj način, možete i na ovaj, kad ste izdinstali povrće, sipati brašno i dimljenu papriku, dobro izmešati, dodati sve ostalo i kuvati a za one, koji uipšte ne stavljaju zapršku, možete staviti 1 veći krompir ceo, i kad je skuvan, izvaditi ga, pasirati sa viljuškom i vratiti nazad u šerpu i on će vam zgusnuti jelo.
Ja lično, volim pasulj sa klasičnom zaprškom, vi, onako kako volite.

Poslužiti toplo sa hlebom po vašem izboru.
Ja uz ovaj pasulj ne služim salatu jer imam dovoljno povrća u njemu i obično ga napravim da je malo ređi.



Prijatno!!!!

2 коментара:

  1. E Zoki eto meni ideje: Ja uvek u pantry imam dosta konzervi pasulja, belog , crvenog, crnog, malog, velikog ..to nam je važan deo naše kutije za nedaj bože koju ovde skoro svako domaćinstvo ima. Kako hvala Bogu nije bilo potrebe do sada za tim zalihama, ja iskoristim redovno i to baš paulj, pa nadoknadim količine:)
    A dimljenu papriku obožavam u ovakvim jelima

    ОдговориИзбриши