среда, 25. јануар 2017.

Multi seeded bread

Nisam veliki ljubitelj hleba, ali kad imam ovakav hleb sa puno semenki, volim.


Sastojci: 325 g sve namenskog brašna,75 g raženog brašna,7 g suvog ili 20 g svežeg kvasca,1 kašičica meda,2 pune kašike semenke suncokreta,2 pune kašike semenke bundeve / buče,2 pune kašike lanenog semena,2 pune kašike maka,1 puna kašika zobenih pahuljica,175 ml mlaćenice,2 kašičice soli, ili po ukusu,30 ml maslinovog ulja,130 ml tople vode,
i još:
zobenih pahuljica

Priprema:
U toplu vodu dodati med i suvi kvasac, izmešati i ostaviti sa strane da se kvasac podigne.
U manju zdelicu sipajte; mak, laneno seme, suncokretove semenke ( obično koristim ne pečene, kad koristim pečene imaju mi drugačiji ukus kad ih ponovo pečem u hlebu ) bučine semenke i zobene pahuljice i sve dobro izmešati.

U vanglicu prosejati oba brašna, dodati so i semenke i izmešati. U sredinu napraviti udubljenje, dodati mlaćenicu, ulje i nadošli kvasac i zamesiti testo. Ako vam je lakše mesite ga mikserom i mesiti oko 5 minuta.
Blago pobrašniti radnu površinu, isipati umešeno testo i domesiti testo. Oblikovati u loptu, blago premazati sa malo ulja i vratiti nazad u vanglicu, prekriti providnom folijom i ostaviti na toplom mestu da testo naraste .

Naraslo testo isipati na radnu površinu i rukama ga rastanjiti u pravougaonik. kraća strana da vam je oko 10cm duga, jer ta kraća strana ide u pleh. i sad zaviti u rolatić, koji je malo širi.
Pleh za hleb, 10cm X 22cm isprskati sprejom za pečenje ili prekriti pek papirom.
Kad ste zavili hleb u rolat, krajeve stisnite da se zalepe zajedno,posuti radnu površinu sa zobenim pahuljama i uviti rolat u pahulje i okretati nekoliko puta da se zalepe svuda, ako neće da se lepe, premazati testo vrlo blago sa vodom.
Staviti pripremljen hleb u kalupić, pokriti sa providnom folijom i ostaviti da naraste dok ne dođe do ruba kalupa.
Uključiti rernu na 175°C i kad se zagrejala, peći hleb oko 40 do 45 minuta.
Ispečen hleb ostaviti oko 5 minuta u kalup, onda okrenuti i ostaviti na žici da se ohladi.


Ovako pripremljen hleb vam je odličan za doručak,premazan sa džemom ili nekim sirnim namazom. ( ja sam moj sirni namaz napravila sama; 100 feta sir, 50 g kisele pavlake, sitno iseckan čen belog luka i sitno iseckane sveže začinske biljkice, sve izmešati i mazati hleb sa namazom )
Ideja za ovaj hleb mi je odavde, ja sam nešto izmenjala po svom.


Prijatno!!!!

6 коментара:

  1. Mi jedemo baš dosta hleba. Ja mesim i za nas i za mamu. Muški voli više bele meke , devojče jede sve a ja najviše volim baš ovakve kao što je ovaj tvoj divan hleb

    ОдговориИзбриши
  2. Hvala ti, draga moja Dubravka..u našoj kući se jede puno hleba, ne ja, moj muž obožava hleb na bilo koji način, i ovaj je veoma brzo nestao.Kad mesim, trudim se da umesim malozdraviji hleb, ali kao što rekoh, pojede se koji god da je.Puno pozdrava za vas.

    ОдговориИзбриши
  3. Ja obožavam kruh, pogotovo ako je domaći još topli. Super mi je ovaj recept.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Petra, ja kad ih pripremim na ovaj način, sa puno žitarica i semenki, onda pojedem parče,dva..inače hleb ne jedem. Hvala.

      Избриши
    2. Slažem se sa tobom i znajući koliko moj muž jede hleb, bolje je da mu pripremim malo zdraviji hlb.

      Избриши