среда, 14. октобар 2020.

Punjena pletenica sa šunkom i sirom

 Počelo je hladnije vreme i odmah sam se dala na posao, rerna radi mnogo češće nego u proteklih nekoliko meseci, mada ni deseti deo kao što je nekad radila...po nekad me uhvati neka mrzovolja pa mi se ne mes, inače redovno kuvam ručak, samo me mrzi da slikam a tek da pišem recepte..

Sastojci:  300 g namenskog brašna, 5 g suvog kvasca, 1 mala kašičica soli,  1 kašičica šećera, 125 ml mlake vode, 20 g otopljenog putera, 2 kašike senfa ( 1 kašika neka je sa celim zrnom, druga može biti onaj običan senf )

i još:  250 g sitnije sečene šumke, 125 g izrendanog švajcarskog sira, 1 do 2 kisela krastavčića, malo ljutih paprika iz tegle, sečenih na kolutove

Priprema:  Prosejati brašno, dodati suvi kvasac, so i šećer i izmešati sve zajedno, dodati vodu, u kojoj ste razmutili senf i otopljen puter i zamesiti glatko testo. Sva brašna nisu ista i ne upijaju isto tečnost, ja uvek pripremim malo ekstra brašna pored u slučaju da mi zatreba a isto tako i malo mlake vode, pa ako mi je testo pretvrdo, dodam 1 kašiku vode.

Isipati testo na radnu površinu i dobro ga umesiti da dobijete glatko i meko testo. Premazati sa vrlo malo ulja i vratiti nazad u vanglicu, pokriti i ostaviti na toplom mestu da se testo udvostruči.

Dok testo raste, pripremite sve što vam je potrebno za punjenje pletenice. Šunku isecite na tanje trakice, sir izrendajte na krupnije, kiseli krastavac ( ako je veći, dovoljno je jedan ako je sitniji 2 komada ) iseći na sitne kockice i papriku iz tegle, koje takođe iseći na sitnije komadiće. Mi volimo da je malo pikantno pa sam koristila moje ukiseljene paprike.

Naraslo testo isipati na radnu površinu, koju ste blago posuli brašnom i rastanjiti testo oklagijom u pravougaonik, debljine oko .05cm debljine.

Po sredini pravougaonika posuti celom dužinom sa polovinom izrendanog sira, preko posuti sa iseckanom šunkom, pa onda preko sa onom drugom polovinom izrendanog sira i završiti sa kiselim krastavčićima i seckanom paprikom. 

Stranice iseći na trakice, oko 2cm širine. Gornji deo presaviti preko fila a onda prebacivati isečene trakice jednu preko druge kao kad pletete pletenicu.

Pletenicu preneti na pek papir i staviti na pleh. Pokriti providnom folijom i ostaviti da pletenica naraste, oko 30 do 45 minuta. Naraslu pletenicu premazati sa umućenim jajetom ( ja sam imala u frižideru jedno ekstra belance, te sam njega umutila i premazala ) i posuti susamom ili semenkama po vašoj želji.

Peći u prethodno zagrejanoj rerni na 180°C oko 25 do 30 minuta ili dok vam pletenica lepo ne porumeni. Pečenu pletenicu ostaviti na žici da se prohladi, seći na parčiće i poslužiti toplu.


Nama je ovo, uz salatu i domaću supu, bio ručak.

Prijatno!!!!!



Нема коментара:

Постави коментар