субота, 18. март 2023.

Jutarnje cimet rolnice sa jabukama 2

  Sve što je sa jabukama mi volimo a posebno kad su testa u pitanju...na mom blogu već postoji jedan recept za rolnice sa jabukama, ovog puta sam želela  da isprobam novo testo i drugačije punjenje i jako mi se dopalo.

Pravila sam ih u kalupu za muffine ali ću ih drugi put ipak praviti u plehu, gde su sve jedna pored druge, mislim da mi je ta metoda bolja...

Sastojci za testo: 375 g hlebnog brašna, ( bread flour ) 250 ml mlaćenice ili jogurta, 65 g omekšalog putera, 1 jaje, 2 kesice vanilinog šećera, 100 g šećera, 5 g suvog ili 10 g svežeg kvasca

Sastojci za posip: 50 g šećera, 70 g braon šećera, 1 1/2 kašika cimeta, 75 g otopljenog putera, 2 jabuke

Sastojci za preliv: 60 g omekšalog putera, 115 g krem sir, 1 kesica vanilinog šećera, 240 g prah šećera, 3 do 4 kašičice mleka, prstohvat soli

Priprema: Mlaćenica ili jogurt neka vam bude sobne temperature, kao i sve ostale namirnice. Brašno prosejati i dodati šećer, kvasac( ja koristim kvasac koji nije potrebno prethodno aktivirati ) vanilin šećer a u mlaćenicu razmutiti jaje i dodati u brašno. Ja sam u testo 350 g brašna,  jer volim testa koja se mese dosta dugo i bez dodavanja brašna, vi, ako ne žilte da mesite testo 15 minuta rukom,slobodno stavite 375 g brašna i mesite ga mnogo kraće. ( sva brašna ne upijaju isto tečnost pa može da se desi da vam je potrebno malo više ili manje brašna )  Zamesiti grubo testo, isipati na radnu površinu i premesiti testo. Dodavati postepeno puter sobne temperature, koji ste prethodno isekli na kockice i mesite testo sve dotle dok se puter ne sjedini s testom i dobijete jedno lepo, meko i elastično testo.

Ja kad sam zamesila testo, izgledalo je kao na gornjoj fotografiji, onda sam dodavala puter i mesila ga jedno 15 minuta, dok se najzad gluten nije razvio i na kraju sam dobila jedno izuzetno fino testo, meko i elastično. Umešeno testo oblikovati u kuglu, vratiti nazad u vanglicu, pokriti i ostaviti da testo naraste. Dok testo raste, pripremite posip.

Izmešati zajedno oba šećera, dodati cimet i sjediniti. Puter otopiti tek kad rastanjite testo, ili nešto malo pre. Puter treba da bude po malo u čvrstom stanju. Jabuke oljuštite tek kad ste posuli posip preko testa, da ne potamne, ili, možete izrendati jabuke ranije, ali ih prelite sa malo limunovog soka. Kako god vi želite.

Pobrašniti radnu površinu, isipati testo i bez ponovnog mešenja testa, rastanjite u kocku pola cm debljine. Četkicom premazati puter preko testa, posuti cimet posipom i preko posuti izrendane i oceđene jabuke.Zaviti u rolat i iseći testo na 12 jednakih delova.

Imate dve opcije, da ih pečete u kalupima za mufine ili klasično, u pekaču veličine 22cm X 32 cm ili sličnih veličina. Ja sam pekla u kalupu za mufine, ali lično mislim da je bolje ispeći u plehu. Razlog zašto ne bih više pekla u kalupu za muffine je, što kad narastu odu u visinu umesto da se lepo rašire po plehu i kad narastu na gore, onaj lepi karamelizovani fil ostane na dno korpice,koju morate da skinete pre konzumiranja, a tu mi je onaj najslađi deo, tako da vam je bolje da koristite pleh.

Pekač isprskati sprejom za pečenje i naređati isečene delove, ostavljajući mesta između jer će testo još jednom da naraste. Pokriti providnom folijom i ostaviti na toplom mestu da testo još jednom naraste.

Zagrejati rernu na 175°C i peći narasle rolnice oko 20 do 25 minuta ili dok vam ne porumene onako kako ih vi volite.

Dok se rolnice peku pripremite premaz za njih i toplo bih vam ga preporučila jer je zaista izvanredan za ovu vrstu rolnica.

Sve sastojke, osim mleka viljuškom sjediniti zajedno da dobijete kremastu masu, dodavati jednu po jednu kašičicu mleka dok ne dobijete gustinu i glatku masu i svaki put dobro sjediniti mleko sa masom od putera.

Pečene rolnice izvaditi iz rerne, ostaviti vrlo kratko da se ohlade i onda ih premazati pripremljenim prelivom od krem sira i putera. Poslužiti tople a odlične su i hladne. Mi ih više volimo dok su tople i ujutru ih kratko zagrejemo u rerni i ako imam još preliv od krem sira, dodam još malo preko njih. Mi ih volimo uz kafu ili kao poslasticu uz popodnevni čaj.


Prijaatno!!!!


Нема коментара:

Постави коментар