субота, 11. март 2023.

*** Slana pletenica ***

 Mi jako volimo ovako pripremljena testa jer puno puta uz neku čorbicu ili supicu nam bude kompletan ručak a ono što nam ostane pojedemo za doručak sa kiselim mlekom. 

U principu, ja za nas dvoje uvek pravim polovinu količine testa jer više volim da napravim da je nešto sveže nego da mi se vuče po kuhinji nekoliko dana.

Ovo testo se ne mora puniti ni sa čim, možete ga pripremiti i kao običan hleb ako vam tako više odgovara.

Sastojci: 450 g brašna, 1 kesica suvog ili 20 g svežeg kvasca, 100 ml toplog mleka, 100 ml tople vode, 1 jaje, 1 puna kašičica šećera, 1 kašičica soli ili po ukusu, 50 ml ulja

i još: 100 g feta sir, 4 struka mladog luka, 100 g sitno iseckane šunke, 2 kuvana jaja, 50 g sveže izrendanog parmezana, oko 30 g izrendane mozzarelle

za premazivanje: 1 jaje, malo mleka...semenke za posuti preko pletenice

Priprema:   Prosejati brašno i ostaviti na stranu. Ja uvek prosejem više brašna i ostavim na stranu jer sva brašna ne upijaju isto tečnost pa potrebi dodajem.

U vanglicu sipati toplu vodu i mleko, dodati ulje, šećer, kvasac i nekoliko kašika brašna, sjediniti i ostaviti da se kvasac podigne. U podignuti kvasac dodati brašno i so, zamesiti testo, premazati sa malo ulja, pokriti i ostaviti da testo naraste.

Ja sam od ovog testa napravila polovinu i umesto 1 celog jajeta u testo sam stavila pola umućenog jajeta a s polovinom sam premazala testo.

Dok testo raste pripremite fil. Skuvati 2 jajeta, oljuštiti i sitni iseckati ili narendati. Mladi luk očistiti, oprati  i sitno iseckati. Šunku takođe sitno iseckati. Parmezan sitno izrendati.Feta sir sitno izmrviti ili izrendati.

Naraslo testo podeliti na 3 jednaka dela i svaki deo rastanjiti i posuti sa jednim od fila ( jaja, šunka, feta ) preko posuti sa trećinom iseckanog mladog luka i trećinom parmezana, na fil od feta posuti sa izrendanom mozzarellom ili kačkavaljem po vašem izboru. Svaki deo zaviti u rolat, ivice zalepite prstima da vam fil ne curi i još malo rukama rastanjite rolat. 


Staviti sva tri rolata jedan pored drugog i uplesti ih u pletenicu, pokriti i ostaviti još dvadesetak minuta da naraste još jednom.

Zagrejati rernu na 180°C Naraslu pletenicu premazati sa umućenim jajetom i mlekom, posuti semenkama po vašem izboru i peći oko 30 do 35 minuta. Ako počne previše da rumeni prekriti pek pairom. Ipečenu pletenicu ostaviti na žici da se ohladi.

Poželjno je da se toplo testo nikad ne seče jer izgubi strukturu ali ako ne možete da čekate šta da se radi, seci te je.


Mi smo je jeli toplu sa hladnim kiselim mlekom, jer ko će da čeka da se ohladi.


Prijatno!!!!

Нема коментара:

Постави коментар