четвртак, 25. мај 2023.

Najlepše lisnate kiflice

 Kiflice bez mleka i jaja i mogu se praviti i u vreme posta i zaista su predivne...mi nismo znali šta nam je dosta.

Sastojci: 625 g brašna sa većim procentom glutena, 454 g mlake vode, 8 g suvog ili 20 g svežeg kvasca, 2 kašike ulja, 1 manja kašičica soli, 1 kašika šećera, 115 g putera ili margarina

i još: džem za punjenje, šećer u prahu zamirisan vanilom

Priprema: Prosejati 700 g brašna ( bread flour ) pa oduzeti 75 g za kasniju doradu testa. U brašno dodati suvi kvasac, šećer, so i sve izmešati zajedno. Ako koristite kvasac koji mora prvo da se aktivira, aktivirati ga u malo vode sa kašikom šećera.

Vodu zagrejati da je topla ali ne i vruća, dodati ulje i sve to sipati u prosejano brašno i zamesiti testo. Zamešeno testo će vam biti dosta lepljivo, isipati na radnu površinu ili u vanglici, mesiti dok ne dobijete meko i glatko testo. Pokušajte da ne dodajete više brašna, ali ako i posle dužeg mešenja testo je i dalje lepljivo, dodavati samo po malo dok ne dobijete testo koje možete da oblikujete bez da vam se lepi za ruke.Ovo je najbolje odraditi u velikom mikseru, ali meni je ovo izvrsna terapija, koju ja uživam da odradim. Umešeno testo pokriti i ostaviti na toplom mestu da se udupla.

Naraslo testo podeliti na 12 jednakih delova, mislim da je svaki deo oko 90 g. Ostaviti desetak minuta da se testo odmori, lakše se tanji.

Svaki deo rastanjiti u veličini malog plitkog tanjira i stavite u 2 hrpice od 6 jufkica. Svaku jufkicu premazati sa omekšalim puterom ili margarinom i stavljati jednu na drugu pet komada a šestu samo staviti preko. Pokriti i ostaviti na stranu.

Sad tako isto uraditi i sa preostalim delovima testa.

Ja lično koristim puter u svojoj kuhinji ali nekim slučajem kad god pravim kiflice koristim margarin jer sa njim su mi kiflice mnogo lepše i koristim ovaj margarin, koji ovde kažu da je puter pravljen od maslinovog ulja...


Pobrašniti radnu površinu, pobrašniti i testo odozgore i prvo vašim rukama malo rastanjite testo pa onda oklagijom. Ja volim da dobro rastanjim testo da ima što više navoja i ostavim ga od prilike oko pola cm debljine. Iseći na onoliko delova na koliko želite da su vam kiflice velike. Ja isečem na 16 trouglova. Na svaki širi deo staviti šta volite, kod mene je to džem od dunja jer mi on najmanje curi i zaviti u kiflice. Stavljati ih na pleh prekriven pek papirom. Od ove količine testa dobićete 32 kiflice. Pokriti i ostaviti desetak minuta, onda uključiti rernu i neka kiflice stoje dok se rerna ne ugreje na 175°C. Ako ne pravite da su kiflice posne onda premazati sa malo mleka ili umućenim jajetom u koje ste dodali malo vode i malo ulja. Posuti sa makom a i ne morate. Peći ih oko 25 minuta ili dok vam ne porumene.

Ostaviti na  žici da se kratko ohlade, posuti prah šećerom zamirisan vanilom i poslužiti uz kafu ili čaj a deci može i uz šolju toplog mleka.

Kiflice su spolja hrskave a unutra izuzetno mekane.

Prijatno!!!!

Нема коментара:

Постави коментар