уторак, 6. октобар 2015.

Jednostavna jabukovača

Ja nisam ljubitelj kolača,torti i slatkiša, ali ovih zalivenh kolača, jesam i jedva sam čekala da napravim ovu pitu.
Inače recept je sa Coolinarike, od članice sa nikom blues40 i ta žena ima izuzetno lepe recepte, svaki jedan koji sam isprobala,me je oduševio.


Sastojci:

500 g kora za baklavu
1.5 do 2 kg nakiselih domaćih jabuka
2 kašike šećera
1 kesica vanilinog šećera
100 ml ulj
100 g putera
cimet po ukusu

za agdu:

600 g šećera
600 ml vode
nekoliko kolutova limuna

Priprema:

Jabuke oljuštiti, očistiti i izrendati na kreupnu stranu
U veliku šerpu staviti jabuke ( za vas, koji živite u Kanadi, koristila sam domaće McIntosh ) 2 kašike šećera a i ne mora, jer agde je dovoljno slatka a i jabuke nisu nešto puno kisele i vanilin šećer i dinstati dok jabuke ne omekšaju.
Dodati cimet po vašem ukusu i ako volite, može i suvo grožđe.
Ostaviti sa strane da se prohladi.

U manju šerpicu staviti puter i ulje i zagrejati da se puter otopi, pokupiti onu belu masu odozgore i baciti je ( mlečna mast )

Otvoriti kore i prebrojati koliko ih imate. Podelite da imate dovoljno za rolate od po 3 kore.
( Za vas, koji živite u Kanadi, kore koje se ovde koriste su potpuno drugačije od njihovih, naše Phyllo pastry su pretanke i moraju se koristiti bar 4 do 5, ja sam stavljala po 5 kora u svaki rolat a u pakovanju sam imala samo 15 kora i dobila sam samo 3 rolata i meni je bilo previše 1.5 kg jabuka, tačno bi mi trebalo pola od toga..ovo pišem da znate da može da se desi da vam ostane fila, zato je bolje staviti manju količinu jabuka )

Prvu koru premazati sa mešavinom putera i ulja, drugu koru isto tako i treću staviti preko i na užu stranu kora sipati kašikom dinstane jabuke, ali ostaviti oko 3-4cm od početka kore.
Prebaciti kore preko fila i zaviti što čvršće možete u rolat.

Pleh 23cm X 32cm ili sličnih veličina, podmazati sa puterom i uljem.

Zavijen rolat iseći sa oštrim nožem na veličinu koju vi želite. Svaki isečeni deo stavljati u pleh.

Nastvite da radite sa preostalim materijalom dok ga imate.

Kad ste završili, staviti da se peče u prethodno zagrejanoj rerni na 200°C oko 25 do 30 minuta ili dok vam lepo ne porumeni.

Dok se jabukovača peče, napravite agdu.

U manju šerpicu sipati šećer i vodu i staviti da se kuva i kuvati je oko 15 minuta da agde bude lepo sirupasta.

Pečenu jabukovaču izvaditi iz rerne i ostaviti je da se kratko prohladi.
Kutlačom sipati agdu, veoma polako preko jabukovače i ostaviti da jabukovača upije agdu.
Nemojte pokrivati jabukovaču, jer na taj način ćete imati lepu hrskavu koricu.

Ostavite je prvo da se dobro ohladi pa je tek onda staviti u frižider i ostaviti je preko noći.
Najlepša je kad je dobro hladna.



Vama neka je prijatna a tebi Jasna, od srca hvala na odličnoj jabukovači, koja će češće biti na našem stolu.




7 коментара:

  1. Hvala Biljana i ova pita je sasvim nešto drugo...mi smo se oduševili.

    ОдговориИзбриши
  2. Pravila neki dan,jako ukusna i fina pita.Kod mene mama pravi sa razvucenim korama i isto bude jako socna i fina,ali ova mi je jos bolja a da ne govorim o brzini pripreme.Hvala na divnim receptima!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Mirjana, hvala i tebi a posebno hvala Jasni, koja je podelila taj recept sa nama a moje je zadovoljstvo da sam mogla i ja da ga podelim sa svima vama. Topli ti pozdrav šaljem.

      Избриши
  3. BLOG je milina za oči ... uživam svaki put ...

    ОдговориИзбриши