понедељак, 10. април 2017.

Slana štrudla sa sirom

Testo, testo, testo...ja ga toliko volim kao što neko od vas voli čokoladu i moja sreća te ga i moj muž voli i od nas dvoje se ne zna ko je gori ( ipak mislim da je on ) Ovo testo je toliko dobro da od njega možete napraviti nekoliko vrsta peciva.


Sastojci za testo: 550 do 580 g brašna,250 ml tople vode,8 g suvog ili 20 g svežeg kvasca1 kašičica šećera,1 do 2 kašičice soli, ili po ukusu,2 jajeta,55 g omekšalog putera,250 ml preostalog pire krompira
i još: 250 g feta ili bilo koji kravlji sir,100 g seckan peršun a može i blanširane koprive,sremuš ili spanać,semenke po izboru

Priprema: Ja prvo pripremim nadev i ostavim u frižider do upotrebe.Meni je juče ostalo vrlo malo blanširanih kopriva i da ih ne bih bacila ( nije bilo dovoljno da se bilo šta pripremi sa njima ) stavila sam ih u sir i dodala još isecklanog peršuna, vi možete da koristite, sremuš, koprive, spanać ili seckani peršun,što god vam je po volji...ja bih koristila sremuš, ali ga nemam.

Ako imate preostali pire krompir od prethodnog ručka, iskoristite ga, a ako ne, skuvajte jedan osrednjo veći krompir, izgnječite ga da napravite pire, dodati malo mleka ili vode, soli i mrvicu putera.Ja sam imala pire od preostalog ručka i zaboravila sam da izmerim u gramima, koliko je 250 ml, otprilike oko 200 g.Pire krompir izmešajte sa 250 ml tople vode,dodati kašičicu šećera, kvasac i mešajte da se sve sjedini. Ostaviti da kvasac zapeni. ( ja koristim kvasac, koji ne mora da se aktivira, te ne čekam da mi zapeni )Dodati oko polovinu brašna i rukom ili varjačom ( ja sve ovo radim mikserom ) sjediniti zajedno sa pire krompirom.U preostalo brašno, dodati so i izmešati.Preko ove mase, posuti oko 100 g brašna, pokriti i ostaviti da se diže, oko sat vremena.

Ponovo mikserom sada umesiti sve zajedno, da se testo sjedini sa brašnom i da se spusti.Sada dodati jaja, koje ste prethodno malo umutili i odvojiti nekoliko kašika za premazivanje testa a ostatak sipati, zajedno sa omekšalim puterom, koji ste isekli na kockice i "umesiti" sve zajedno sa mikserom, ako ga nemate, onda mesite rukom, ili varjačom, jer ovo testo je još uvek meko i lepljivo.Sada dodavati preostalo brašno, ali ne sve odjednom, nego po malo, dok ne dobijete meko i glatko testo.Ako mesite ručno, dodavati brašno i mešajte sa varjačom, sve dotle, dok više ne možete da mešate sa varjačom, onda ga isipati na radnu površinu i domesiti ručno, dodavajuću brašno onoliko koliko je potrebno da dobijete meko i glatko testo. ( količina brašna nije tačno navedena jer ne upijaju sva brašna isto i puno zavisi koliko dugo brašno stoji, nekada dugim stajanjem izgubi svoju vlažnost i onda mu je potrebno više tečnosti )Umnešeno testo pokriti i ostaviti 15 minuta da se "odmori"

Od ove količine testa vam može biti jedna velika štrudla ili dve manje, ja sam od polovine testa napravila štrudlu a od polovine testa, kiflice.Od ovog testa možete napraviti i male dinner rolls, ili čak i običan hleb...što god vam je po volji i u zavisnosti od vremena koje imate.

Podeliti testo na pola i rastanjiti, po potrebi pomažite se sa gustinom da rastanjite testo u pravougaonik, debljine oko .05cm.Stranice testa iseći na trakice a sredinu ostaviti u jednom komadu.Po sredini sipati pripremljen fil.Preklapati tresto unakrst, da dobijete pletenicu.Pažljivo preneti pletenicu na pleh, koji ste prekrili sa pek papirom, pokriti sa providnom folijom i ostaviti da raste dok vi radite sa drugim delom testa.


Drugi deo testa, rastanjiti u krug, debljine .05cm i ako je potrebno pomažite se sa gustinom, dok tanjite testo.Iseći testo na onoliko delova na koliko volite da su vam kiflice velike.Stavljati po kašičicu fila na širi deo testa, zaviti u kiflice i poređati na drugi pleh, koji ste prekrili pek papirom.Uključiti rernu da se greje na 185-190°CPremazati pripremljenu štrudlu sa jajetom, koje ste ostavili od dva jajeta, koje ste dodali u testo, dodati kao,dve ulja i kašiku mleka ili vodeAko hoćete da pravite hleb, onda rastanjite testo u pravougaonik, dužine pleha u koji ćete peći, uvite u rolat i spustite testo u kalup.Ako ćete praviti dinner rolls, otkidati manje loptice, na onoliko koliko hoćete da su vam velike, blago ih premesite, oblikovati u kuglice i stavljati u pleh u koji ćete ih peći. Ostaviti malo razmaka između njih.


Peću štrudlu oko 25 do 30 minuta ili dok vam lepo ne porumeni.Izvaditi pečenu štrudlu i ostaviti na žici da se ohladi ( ako možete toliko dugo da čekate ) Pokriti je kuhinjskom krpom.Sada premazati kiflice sa preostalim jajetom i njih peći oko 20 do 25 minuta ili dok vam lepo ne porumene.Dok se kiflice peku, otopiti oko 50 g putera, dodati čen-dva sitno iseckanog belog luka i pržiti sve zajedno samo za desetak sekundi, dok ne zamiriše. Dodati sitno iseckan peršun, promešati.Vruće kiflice, a može i dinner rolls, premazati sa mešavinom putera i belog luka i ostaviti da se prohladi i posčlužiti toplo.



Prijatno!!!!


2 коментара: