среда, 11. септембар 2019.

Džem od bresaka sa ukusom ruma

Ovo mi je prva godina da spremam ovoliko džemova od bresaka a kako i ne bih, kad su mi voćnjaci tako reći ispred kuće.Vama, koji imate svoje jabučare i ostale voćke u vašem dvorištu je ovo verovatno smešno, ali meni, gradskom detetu i posle dolaska u Kanadu gde sam skoro ceo svoj život provela u velikom gradu, divota je i raj živeti u ovom vinogradarskom i voćarskom kraju i teško mi je odoleti kad vidim pored puta, gde je voćnjak, štand sa svežim voćem i povrćem. Negde nam daju da naberemo sami, negde ne, jer mi ljudi smo čudna semka, beremo i ono što ne bi trebalo još da se ubere pa kad nam se ne sviđa, bacimo ili polomimo grane bez potrebe i to je jedan od razloga što nam ne dozvoljavaju da beremo sami....meni lično to ne smeta jer znam da je ubrano ili u rano jutro ili u kasno posle podne i da ću dobiti voće prvog kvaliteta i sveže.
Ovde imaju prvu klasu, lepe čvrste zrele breskve, koje mogu stajati i po nekoliko dana u zdeli za voće i da budu odlične i drugu klasu, koje su sitnije, imaju po neke tačkice po njima i zrele su i njih obično prodaju za džemove.
Ja sam kupila prvu klasu, ostavila ih na kartonskoj kutiji u garaži dva tri dana i onda sam pravila džem...ma divota.
Ovog puta sam napravila 4 vrste džema od bresaka; jedan deo je bio sa ukusom vanile, drugi deo je bio sa cardamom, treći je bio sa ukusom ruma i četvrti je samo čiste breskve..svi su mi se dopali, ali mi se najviše dopao sa ukusom vanile, božsanstven je i sa ukusom ruma...
Volim da koristim začine u mojoj kuhinji i da se igram sa njima i tako dođem do nekih novih ukusa, koji se meni dopadaju, ali to ne znači da će se i drugima dopasti, ali na kraju, džemove pravim za sebe i jedan dobar deo podelim prijateljima tako da mogu i oni nešto novo da isprobaju.
Mnogi ne vole što ja stavljam jako malo šećera u džemove, ali zato svako od nas ima izbora da stavi količinu šećera po svom ukusu, imam prijateljicu koja kuva sve džemove bež šećera, ja ih nisam ljubitelj, ali ih ona voli tako i tako ih pravi, pa ko voli, neka izvoli...
Ja se raspisah, bolje da krenem sa receptom...


Na žalost nemam da vam pokažem kako džem izgleda jer sam imala taman dooljno da napunim ove 6 teglice, kad budem otvorila teglu, namazaću na parče hleba da vidite...inače boja mu je fantastična a ukus....

Sastojci:  2 kg zrelih, očišćenih bresaka, 400 g šećera, sok i korica od 1 limuna, 300 ml ruma, 2 do 3 kesice vanilinog šećera sa ukusom ruma

Priprema:  Breskve oprati i na dno breskve oštrim nožem napraviti X.
U veću šerpu staviti vodu da provri a u drugu sipati ledenu vodu sa dodatkom kockica leda.
Spuštati pripremljene breskve u vrelu vodu i kad ponovo provri kuvati nekoliko minuta. Rupičastom kašikom vaditi breskve i stavljati ih u ledenu vodu sa ledom.
Staviti novu turu bresaka u vrelu vodu i uraditi isto kao i prvi put.
Dok se te breskve kuvaju, vi očistite kožicu sa onih koje su vam u ledenoj vodi. Ako su breskve zrele i kuvale su se dovoljno dugo, kožica će se sama skinuti.

Kad ste završili sa svim breskvama, iseći ih manje komadiće i staviti u veću i dublju šerpu, dodati šećer, limunov sok, koricu limuna, rum i vanilin šećer sa ukusom ruma i pustiti da provri, kad je provrelo, smanjiti temperaturu i kuvati dok se breskve ne raskuvaju. Možete pritiskati varjačom deliće bresaka ili štapnim mikserom smrviti masu ali ostaviti male komadiće voća.
Kuvati još dok se džem ne zgusne. Ovaj džem dok se kuva prska pa zaštitite ruke odećom ili kupite ekstra dugačku varjaču da bi mešali sa njom.

Pre nego što počnete da kuvate džem, operite tegle i tako mokre staviti u toplu rernu i ostavite ih da se same osuše.
Poklopce oprati i iskuvati ih u vreloj vodi ili i njih staviti u rernu zajedno sa teglama, ali ne zatvarati tegle.

Džem je kuvan kad povučete varjačom po dnu šerpe i iza nje ostaje trag.

Vreo džem sipati u vruće tegle, zatvoriti poklopcima i vratiti tegle u rernu i ostavite još desetak minuta da je rerna uključena. Isključiti rernu i ostaviti teglice da se ohlade u rerni.

Teglice napunjene džemom i ohlađene čuvati u špajzu ( kod mene je hladan špajz / cold cellar ) ali sam isto tako pravila džem i kad nisam imala hladan špajz pa sam zimnicu čuvala u podrumu od kuće, koji se isto greje, ali je hladniji od kuće ili u garaži u visećim elementima i zimnica je bila podjednako dobra.

Ko želi može napunjene teglice da stavi u lonac sa vodom, da voda dođe do grla teglice i kuvati desetak minuta u provreloj vodi.
Izvaditi teglice i ostaviti da se ohlade...pasterizaciju možete uraditi na koji način vam je lakše, meni je u rerni lakše.

Lično volim da kuvam po manje džema i iz nekoliko tura, tako mi je lakše i brže završim. Da imam smederevac u dvorištu pa da naložim drvetom, e onda bih sa uživanjem pravila zimnicu na taj način.


Prijatno!!!!!

Нема коментара:

Постави коментар