четвртак, 9. април 2020.

Slana pita a la "galaktoboureko"

Sliku ove pite sam odavno videla na stranici " The New York Times" ali nikako da mi da da pogledam recept jer nisam preplaćena na taj, on line časopis, dok najzad mi moja pastorka Jelena nije dala informacije da mogu da se ulogujem umesto nje i najzad vidim recept. Pita me je oduševila a nadam se i onog ko bude isprobao ovu pitu. Malo je zahtevna za izradu, ali ništa nije strašno, sve se može napraviti. Ja nisam sledila recept u potpunosti, već sam pravila onako kako se meni dopalo.


Sastojci:  10 tanih kora za pite ( phyllo pastry ), 80 g neslanog putera, 125 g izmrvljenog feta sira, 25 g izrendanog pecorino sira, 10 g iseckanog peršuna, 3 struka iseckanog mladog luka
Sastojci za preliv: 4 jaja, 180 ml pavlake, 120 ml mleka, po ukusu so i biber

Priprema:  Mladi luk oprati i sitno iseckati. Peršun oprati, osušiti te i njega sitno iseckati.
Feta sir, koji nije mnogo mastan ( jer će tokom pečenja da se otopi ) izmrviti na sitno.Ja sam koristila pressed cottage sir, koji uopšte nije mastan i ne slan je.
Izmešati zeleniš sa sirom i ostaviti na stranu.

Pripremite kalup koji se koristi za tarts, što znači da ima dno koje se vadi ( jer na taj način ćete lakše izvaditi celu pitu iz kalupa ) a ako nemate, koristite tepsiju promere 25cm ( ja sam koristila od 22.5cm jer nisam imala veću )
Uzeti 5 tanjih kora i sa njima obložite dno i stranice kalupa, tako što ćete svaku koru blago premazati sa otopljenim puterom, ako je potrebno, kore možete i da kidate ali je važno da imate okolo kalupa zid od kora.
Uzeti 5 kora i po dužoj strani presavite ih kao harmoniku širine oko 4 cm i naslagati ih jednu na drugu dok ne završite sa svim korama.
Uzeti jednu naslaganu koru i početi od sredine i zavijati je u krug, ali ostavite malo razmaka između zavijanja jer tu ćete kasnije stavljati masu od sira. Nastaviti sa ostalim korama kao kad pravite domaću pitu od vučenih kora, tamo gde se završio jedan kraj nastavljate sa sledećom korom.

Kad ste završili sa "motanjem" praznih kora,posuti preko kora četkicom sa ostatkom putera, gurnuti po malo i između presavijenih kora,malo prstima popravite kore da imaju prostora između, peći u prethodno zagrejanoj rerni na 175° oko 15 minuta samo da kore porumene, ali ne da i izgore, jer ćete ih još peći sa nadevom.

Izvaditi tako pečene kore i između nagurati masu od sira i zeleniša, ali vrlo pažljivo da ne polomite kore, jer su pečene dosta krhke, pomažite se malom kašičicom i vašim prstima da to uradite.

Umutie jaja, dodati mleko, pavlaku, so i biber po vašem ukusu i po malo sa manjom kutlačom prelivati svuda po piti i između kora, ali polako da kore imaju vremena da upiju svu tečnost. Ja sam na kraju prelivala kašikom i to vrlo polako da bi mi tečnost ušla i između naboranih kora.
Vratiti pitu nazad i peći još 25 do 30 minuta ili dok ne vidite da je preliv pečen.
Izvaditi pitu napolje i ostaviti da se ohladi da možete da držite kalup.

Odozdole rukom držite dno a obruč polako skinite, spatulom, ako je potrebno odvojiti od dna pitu i preneti na žicu da se pita još prohladi.


Poslužite je uz jogurt ili kiselo mleko a odlična je kao predjelo za vaše goste ( kad budu bolja vremena i možete da se družite )


U originalnom receptu od zeleniša je korišćeno; 5g peršuna, 5 g nane i 5 g marjorama, meni se ta kombinacija nije dopala pa sam koristila samo peršun i mladi luk.


Ovako pripremljena pita me podseća na neki cvet

Prijatno!!!!

Нема коментара:

Постави коментар