среда, 8. фебруар 2017.

Hortobágyi Palacsinta

Volim mađarsku kuhinju i lično mislim da je vrlo slična našoj ( ko je od koga uzeo ne znam ali nije ni važno ) i neke stvari sam naučila odavno, još kad sam dođšla u Kanadu, imala sam komšinicu, Mađaricu i od nje sam naučila puno... Ovo je za moju prijateljicu Katarinu.


Sastojci za punjenje:
50 ml maslinovog ulja,1 osrednja glavica sitno iseckanog crnog luka,450 g mlevenog mesa, po izboru,300 g seckanog paradajza,po 1 kašičica ajvara i pirea od paradajza,4 male kašičice mlevene paprike,četvrtina kašičice kima, 2 pune kašike sitno iseckanog peršuna,125 ml gustog jogurta ili kiselog mleka,po ukusu so i biber,
Sastojci za palačinke:
4 jaja,250 g brašna375 ml mleka,150 do 200 ml gazirane mineralne vode,
Sastojci za preliv:
1 čen sitno iseckanog belog luka,1 kašičica sitno iseckanog peršuna200 ml kiselog mleka ili gustog jogurta,75 do 100 ml tečnosti iz mesa***

Priprema:
Veče pre ili ujutru rano umutiti smesu za palačinke i ostaviti da odstoji bar pola sata.
Ja sam smesu umutila veče pre, ali sam jedino dodala gaziranu mineralnu vodu pred prženje palačinki i smesu sam, pre dodavanja mineralne vode, držala na sobnoj temperaturu oko pola sata.
Dobila sam oko 18 palačinki i pošto su neutralne, možete ih koristiti za slatko ili slano punjenje.

U veći i dublji tiganj sipati maslinovo ulje, ili ulje koje koristite, dodati sitno iseckan crni luk i pržiti dok vam luk ne omekša i postane staklast.
Dodati sitno iseckan paradajz i pržiti nekoliko minuta, dodati ajvar,pire od paradajza,mlevenu crvenu papriku, posoliti i pobiberiti vrlo malo i pržiti nekoliko minuta, da se malo zgusne, dodati mleveno meso i pržiti dok se meso ne uprži i dobijete lepu gustu masu. Na kraju dodati kim ( kim možete dodati na početku sa crnim lukom i pržiti zajedno ) i jogurt i izmešati sve zajedno. Ja kim nisam dodavala, ne ljubim ga baš mnogo,jedino ga volim na pecivima.
Isipati masu od mesa u cediljku i ostaviti da se ocedi od tečnosti. Trebate dobiti oko 125 ml tečnosti.

U zdelu sipati kiselo mleko ili gusti jogurt ( originalni recept kaže kiselu pavlaku, meni je bolja opcija gusti jogurt ) dodati sitno iseckan peršun, beli luk i tečnost, koja se iscedila iz mesa i sve izmešati.

Staviti palačinku na tanjir, na nju sipati dve pune kašike mesa, podviti stranice i zaviti u rolatiće. Preliti sa umakom od jogurta / kiselog mleka i poslužiti odmah.
Napraviti samo onoliko palačinki koliko ćete odmah pojesti a ostatak mesa i palačinki ostavite za onda kad vam je potrebno.
Ideja je odavde a ja sam pravila po našem ukusu.


Prijatno!!!

8 коментара:

  1. Slažem se, naše kuhinje (blizu granice s Mađarskom) imaju puno sličnih jela. Divim ti se da si ispekla toliku količinu palačinki! Ja ih ne spremam, osim za tatu (on voli "gole"), a od kada nema djece u kući, nekako mi se ne da.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. a mi ih mnogo volimo, jer nismo baš veliki ljubitelji kolača, tako da mi je ovo lakša solucija za brzi desert...i da ti kažem, sa dva tiganja ide to brzo. Ja ih napečem više, ostavim napolje i mužu je to užinica, jer on često jede ali po malo a nekad ih i zamrznem, pa kad nam se jede, izvadim onoliko koliko hoćemo...Od srca ti hvala na poseti i pozdrav.

      Избриши
  2. Svidja mi se ova kombinacija u mesu,moram da isprobam,lepo!

    ОдговориИзбриши
  3. Dobra ideja! Ja nisam neki ljubitelj mesa, slane palacinke uglavnom volim sa sirom i spanacem, zavolela sam ih kad sam zivela u Polskoj. Ali, mislim da bi se ove tvoje dopale mojoj jacoj polovini.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Mi ih volimo na bilo koji način a slatke su nam najbrži i najlakši desert...Javi nam kad ih napraviš, kako su mu se dopale. Hvala na poseti.

      Избриши
  4. Super je madjarska kuhinja.Ovo je lepa ideja!

    ОдговориИзбриши