уторак, 22. новембар 2022.

Zebra kolač

 Jedno vreme je ovaj kolač bio vrlo popularan pa je onda pao u zaborav u moru novih recepata za kolače, torte, brownies, blondies i ko zna šta sve još...

Mi smo danas imali goste i želela sam da im napravim nešto jednostavno što ide dobro uz šolju tople kafe.

Sastojci: 125 g putera sobne temperature, 200 g šećera, 5 većih jaja, 185 g kisele pavlake, 1 kašičica tečne vanile ili kesica bourbon vanile, 180 g brašna, 6 g praška za pecivo, 3 g sode bikarbone, 1/2 kašičice soli, 25 g kakaa, korica pomorandže a može i aroma ruma

Priprema: Puter sobne temperature umuti u penastu masu zajedno sa šećerom, dodati vanilu i umutiti. U penasto umućen puter dodavati jedno po jedno jaje i svaki put dobro umutiti  na kraju dodati kiselu pavlaku.

Brašno prosejati zajedno sa praškom za pecivo, sodom bikarbonom i solju i dodavati iz tri puta u penasto umućenu smesu od jaja i sjediniti kuvarskom žicom. Dodati aromu po želji. Ja sam dodala koricu od pola pomorandže.

Masu podeliti na pola, kod mene je svaka polovina oko 400 g ( ako se dobro sećam ) i meni se činila masa da je malo gusta pa sam u masu od kakaa dodala 3 kašike mleka a u belu masu sam dodala 2 kašike mleka i sjedinila sve zajedno.

Kalup za tortu 20 cm ili 22 cm premazati sa hladnim puterom, prekriti dno pek papirom i u sredinu kalupa sipati 3 kašike bele smese, preko nje sipati 3 kašike kakao mase pa onda nastaviti sa po dve kašike od svake mase i tako dok ne završite sa materijalom koji imate.


Peći u prethodno zagrejanoj rerni na 180°C oko 40 do 45 inutam proverite čačkalicom da li je pečeno, ako čačkalica izađe čista kad je zabodete u sredinu kolača, onda je pečen
Izvaditi iz rerne i ostaviti kratko u kalupu. 
Izvditi iz kalupa, skinuti pek papir i ostaviti da se ohladi.


Posuti prah šećerom i poslužiti uz kafu, čaj, šolju toplog mleka...

Prijatno!!!!

Нема коментара:

Постави коментар